Folkeafstemning om nyt arenabyggeri i Næstved

Nyt Næstved, ønsker at fortælle det nuværende byråd i Næstved, at deres plan om at give tilladelse til en ny arena - med kommunalt støtte, ikke skal placeres hvor dens påtænkes.

Det at bygge en helt ny arena, lige op af Næstved Hallerne, som er ca. 50 år gamle, og derfor ikke fremtidssikret, er endnu et tegn på de lappeløsninger, som det nuværende byråd giver borgerne.

Hvis vi skal have en ny arena, bør den lige hvor der er plads til den, både til fremtidige udvidelse, parkeringspladser, begrænset gener for naboer mv. Dermed mener Nyt Næstved, at en ny arena bør ligge ved den nye omfartsvej (Stenlængegård).

Da kommunen ingen penge har, bør man undersøge muligheden for et OPP projekt (offentlig-Privat-Partnerskab), hvor f.eks. en pensionskasse går ind og bygger en arena - og meget gerne en ny svømmehal, som så kommunen forpligter sig til at leje i f.eks. 30 år til den er betalt. Kan man ikke få et OPP projekt igang, må vi se på hvad der er af økonomiske rammer / fonde / lokal opbakning.

Derfor ønsker vi ifm. det kommende byrådsvalg, at der foretaget en folkeafstemning i denne sag, om hvorvidt man skal gå igang vedNæstved Hallerne, eller om man skal afvente og arbejde på det mere langsigtet projekt.

mvh.

NytNæstved.dk