Fleksibilitet og valgfrihed til forældrene i Bornholms Regionskommune

Ønsker du mere fleksibilitet og valgfrihed til forældrene i Bornholms Regionskommune? Så vis din opbakning til tilskud til pasning af eget barn.

Tilskud til pasning af eget barn handler om at lade pasningstilskuddet følge barnet, uanset om det skal i offentlig eller privat institution, om man hyrer en ung i huset eller om man vælger at passe barnet hjemme i en periode. Lige nu følger pengene ikke barnet, hvis man vælger at passe barnet hjemme. Giv forældrene denne mulighed, der kan være mange grunde til, at forældrer i en periode har lyst at passe barnet hjemme, måske venter man på den rigtige plads i institution, måske er hverken barn eller forældre klar til instituionslivet, når barslen er slut, måske har man bare brug for lidt mere ro på hjemmefronten i en periode.
(Tilskuddet gives i max 1 år pr. barn til max. 3 børn, man kan ikke få tilskuddet hvis man samtidig er på offentlig forsørgelse, man skal have boet i Danmark i 7 ud af 8 år.)