ET VÆRDIGT LIV FOR FLYGTNINGE I DANMARK (dansk-engelsk-arabisk عربي)

Integrationsydelsen har omfattende konsekvenser med fattigdom og svækkelse af integrationen. Vi opfordrer derfor regeringen til at annullere det varslede lovforslag om integrationsydelsen med tilbagevirkende kraft målrettet nytilkomne udlændinge, der ikke har haft ophold i landet mindst 7 ud af 8 år og at trække loven om integrationsydelsen, vedtaget 26.8.2015, tilbage.

• Styrk og overhold FN´s Verdenserklæring om Menneskerettighederne: Artikel 1, Alle mennesker er født frie og lige i værdighed og rettigheder. Artikel 2, Enhver har krav på de rettigheder og friheder, som nævnes i denne erklæring uden forskelsbehandling af nogen art f.eks. på grund af race, farve, køn, sprog, religion, politisk eller anden anskuelse, national eller social oprindelse, formueforhold, fødsel eller anden samfundsmæssig stilling. Artikel 26, Alle mennesker er lige for loven og er berettigede til lovens ligelige beskyttelse uden nogen forskelsbehandling.
  • Inddrag høringssvar, eksperter og fagfolk i regeringens beslutninger om integrationsydelsen
  • Giv flygtninge i Danmark et forsvarligt økonomisk grundlag som forudsætning for et værdigt liv og vellykket integration
  • Bekæmp og undgå fattigdom og ufrivillig hjemløshed, som kan blive konsekvenser af integrationsydelsen for et stort antal flygtninge i Danmark, børn som voksne
  • Styrk ligeværdig behandling af alle borgere uanset herkomst
  • Undgå flygtningelandsbyer som længerevarende midlertidig bolig, der hæmmer integrationen i lokalsamfundet
  • Stop indkvartering i teltlejre
  • Let boligpresset for kommuner og boligforeninger ved at annullere integrationsydelsen, der fastholder flygtninge i midlertidige boliger og ikke giver råd til permanente boliger
  • Byg flere almene boliger

Politiken 11. januar 2016. Kommuner og socialrådgivere nedsabler integrationsydelsen:

Deadline for underskriftindsamling: 27. januar 2016.  Underskrifterne afleveres til Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet.

Underskriften bekræftes via underskriverens mailbox. - Del gerne indsamlingen på facebook og mail!

English and Arabic version below.

A DIGNIFIED LIFE FOR REFUGEES IN DENMARK

We urge the government to cancel the announced Retroactive Integration Allowance Bill (targeting refugees and immigrants, who have not resided in Denmark at least seven out of the past eight years) and to withdraw the Integration Allowance Bill, passed on 26th August 2015.

We call on the government to:

• Strengthen and comply with the UN Universal Declaration of Human Rights: Article 1, All human beings are born free and equal in dignity and rights. - Article 2, Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any  kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. - Article 26, All persons are equal before the law and are entitled without any discrimination to the equal protection of the law. In this respect, the law shall prohibit any discrimination and guarantee to all persons equal and effective protection against discrimination on any ground such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status.
  • Include statements, experts and professionals in the decision-making process about the integration allowance
  • Provide a sound financial basis for a dignified and successful integration, as a precondition for integration
  • Fight and stop poverty and homelessness for a number of refugees which may be the consequences of the integration allowance
  • Strengthen equal treatment of all citizens regardless of origin
  • Avoid refugee villages as long-term temporary housing, hampering integration into local communities
  • Stop accommodating refugees in tent camps
  • Relieve the pressure on local authorities and housing associations by canceling the integration allowance that keeps refugees in temporary housing so they cannot afford permanent housing
  • Build more affordable, public housing

Deadline of petition is 22th January 2016 - Signatures will be handed over to the Ministry of Integration.

The signature is confirmed via the signer's mailbox. - Please share the petition on Facebook and by mail!

ضمان الحياة الكريمة لللاجئين في الدانمارك: نحن نحث الحكومة الدانماركية لألغاء الاقتراح القانوني حول مساعدة الاندماج وبتنفيذ مسبق, والغاء قانون المساعدة المالية المرتبطة بالاندماج الاجتماعي المقرر بتأريخ 2015.8.26 . ·         لأسناد وتطبيق وحماية قوانين الامم المتحدة حول حقوق الانسان o       الفقرة 1: كل الاشخاص المولودين هم أحرار, وذا قيمة متساوية في الحقوق. o       كل الاشخاص لهم الحق بالمطالبة بجميع الحقوق والحريات بدون تفريق من أي نوع, مثلا بسبب الانتماء العرقي, النسب, اللون, الجنس, اللغة, الديانة, الاتجاه السياسي ,الفكري ,الوطني ,الاساس الاجتماعي, الحالة الاقتصادية, الولادة, العوامل الاجتماعية الاخرى او لأي سبب اخر. o       الفقرة 26, كل الاشخاص متساوين في القيمة أمام القانون ومشمولين بالحماية القانونية ضد أي نوع من أنواع التفرقة الاجتماعية. o       الاستماع وتضمين  مناقشات الاختصاصيين, والمحترفين في القرارات الحكومية بشأن المنح الممنوحة في الاندماج الاجتماعي. o       ضمان اللاجئين في الدانمارك بالحصول على مستوى أقتصادي كافي كأساس لنجاح عملية الاندماج الاجتماعي. o       الوقاية ومكافحة الفقر والتشرد اللارادي في الدانمارك, واللذي قد يكون النتيجة المباشرة لتنفيذ قانون منحة الاندماج للاجئين في الدانمارك. o       ضمان وتقوية المساوات في التعامل مع جميع المواطنين أيا كان أصلهم. o       تجنب قرى اللاجءين كسكن مؤقت لفترات طويلة, تمنع الاندماج الاجتماعي مع المجتمع المحلي. o       الايقاف الفوري للسكن في الخيام. o       تخفيف الضغط السكني على البلديات وشركات السكن بألغاء منحة الاندماج, التي تستبقي اللاجئين في المساكن المؤقتة دون اعطائهم الفرصة للحصول على السكن الدائمي. o       بناء المساكن العامة بأعداد اكبر.   التأريخ النهائي لجمع التوقيعات: 15 كتنون الثاني 2016 جميع أوراق التوقيعات تسلم الى وزارة الاندماج   التوقيع يوثق (يصدق) بكتابة العنوان الالكتروني للموقع. يرجى منك توزيع (تعريف معارفك بالموضوع) بالفيسبوك والبريد الالكتروني   المجموعة المنسقة ضد التفريق الاجتماعي للاجئين بالتشريع القانوني.

Facebook: https://www.facebook.com/Aktionsgruppe-mod-diskrimination-af-flygtninge-i-lovgivningen434352520082660/?fref=ts

Aktionsgruppen mod Diskrimination af Flygtninge i Lovgivningen    Kontakt forfatteren af dette andragende