Dyrerøsten på Færøerne

Djórarøddin/Dyrerøsten vil være taknemmelig, hvis I vil hjælpe os med at samle underskrifter til at forbedre dyrevelfærden på Færøerne:

Som nu er, er der alt for meget i vores Djóravælferðarlóg/Dyrevelfærdlov, der kan fortolkes på forskellige måder, og som derfor resulterer i, at det er svært at hjælpe dyrene. Derfor skal alle gråsonerne i loven væk, så at den bliver handlekraftig. I øjeblikket arbejder vi i Djórarøddini/Dyrerøsten på kundgørelser, som vi – sammen med underskrifterne – vil aflevere til landsstyremanden med ansvar for miljø- og erhvervsanliggende.

I nuværende situation er der frivillige, der påtager sig at passe dyrene, der må fjernes fra ejerne, indtil de får et nyt hjem. Det er ikke altid, at dyrene kan komme i pleje, her og nu, og derfor samler vi også underskrifter til at oprette et dyreinternat. Anmodningen om at grundlægge et dyreinternat kommer vi også at aflevere til landsstyremanden med ansvar for miljø- og erhvervsanliggende.

Ved at skrive under, støtter du forslaget for, at dyrene kan komme med i finansloven. Det vil gøre loven mere gennemsigtig og give Dyrevelfærden, sammen med politiet, hjemmel til at fjerne de dyr, som bliver misrøgtet.