Agerskov - Branderup Cykelstien

STØT AGERSKOV - BRANDERUP CYKELSTIEN!

Vi har brug for netop din støtte!

Som del af en fælles tilkendegivelse overfor Tønder Kommune, vil vi gøre opmærksom på, at der er et væsentligt behov for øget trafiksikkerhed på Branderupvej mellem Agerskov by og Branderup by.

Vi ønsker trafiksikkerhed for alle der ønsker at færdes på denne strækning. En dobbeltrettet cykelsti bidrager netop til at øge trygheden for såvel bilister og chauffører som cykelister og fodgængere.

Behovet for bedre trafiksikkerhed stiger betydeligt i takt med Arlas nært forestående udbygning af mejeriet i Branderup. Ifølge Arlas egne oplysninger, vil der hvert 15. minut køre en lastbil til eller fra mejeriet, hvilket selvsagt medfører en kolossal ekstra belastning af tung trafik på en i forvejen svært trafikeret Branderupvej.

Vi støtter naturligvis op omkring Arlas positive erhvervsudvikling. Vi mener dertil, at det er strengt nødvendigt, at infrastrukturen følger med udbygningen af mejeriet. Med din underskrift, forventer vi, at Tønder Kommune sørger for etablering af cykelstien i 2021, således at vi alle snart kan færdes trygt på Branderupvej.

På forhånd tak.

Torben Klitgaard

Karin Storbank

Jonna Frausing Oksen (repræsentant fra Branderup Lokalråd)