Bevar Troldspejlet

I går (d. 4/5 ) kom det frem at DR muligvis har tænkt sig at lukke Troldspejlet (læs mere her) - et program der i 32 år har oplyst først børn og unge (og i de senere år de der siden starten i 1989 er blevet voksne) om popkultur, videospil, genrebøger, tegneserier og alll andre skønne ting, som interesserer alle vi, der elsker fantasi, ungdomskultur og leg.

Det må ikke ske.

Derfor opfordrer jeg alle nørder, geeks, freaks og helt 'almindelige' fans af Troldspejlet til at bakke op om Jakob Stegelmann og de dygtige folk, der er med til at lave programmet.

I Den seneste Public-serviceaftale  forpligter DR sig til bla.:

"DR skal berige dansk kulturliv med originalt indhold."

og

"DR skal invitere borgerne ind i store og små fællesskaber med indhold, oplevelser og fælles begivenheder. DR skal tilbyde en bred samfundsmæssig dækning og afspejle mangfoldigheden af kultur, livsopfattelse og levevilkår, der findes på tværs af Danmark og i de forskellige rigsdele."

Disse punkter, blandt mange andre, mener jeg, at Troldspejlet afspejler.

Derfor foreslår jeg at du sætter din digitale signatur på følgende erklæring;

Når der er plads til et utal af udsendelser om boligsalg, kagebagningkonkurrencer og diverse realityprogrammer, så bør der også være plads på DRs sendeflade til en kulturinsitution som Troldspejlet.

Med min underskrift bkræfter jeg at jeg støtter op omkring at Troldspejlet fortsat skal fortsætte som en fast del af DRs kulturprofil.

DR forpligter sig i følg Public Serviceaftalen 2019-2023 til at informere befolkningen om både de brede, men også de mere nicheprægde dele af kulturlivet, og dette bør også gælde den del af kulturen som jeg forbruger, interesserer mig for og holder af.

Jeg håber derfor du vil skrive under hér og vise din støtte til Troldspejlet!

Disclaimer: jeg har ingen tilknytning til Stegelmann, Troldspejlet eller folk der arbejder med udsendelsen - men er blot en fan, der håber på stadig at kunne se Troldspejlet de næste mange år.

Jeg giver med min underskrift Torben Bille tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.