Bevar The Walking Dead På DR3

Igennem flere år, har DR3 vist den amerikanske serie The Walking Dead. Uge efter uge, har danskere trofast fulgt med i dette dragende drama.
Men pr. September 2016, lige inden premieren på den nyeste sæson, har DR valgt, ikke at sende denne serie længere.
Deres forklaring: "Ejerne af The Walking Dead har ændret markant i rettighederne. Den samlede løsning, der dækker over alt fra rettigheder i forhold til streaming, antallet af visninger samt økonomi, der er blevet ændret i en grad, så vi desværre har måttet vælge den sidste sæson fra".
Disse ændringer har dog ikke afholdt andre udenlandske offentligt støttede tv stationer fra, at fortsat sende denne serie.
Det er udelukkende Danmarks radio der har fravalgt dette.

Ifølge DR har Serien haft faldende seertal.
Men dette er udelukkende DR's egen skyld. DR sidder på verdens mest sete serie pt. De forvalter bare jeres rettigheder dårligt. DR viser serien på skiftende tidspunkter, hver uge, hvilket gør det svært, at kende det eksakte tidspunkt for visningen. Udover dette vises serien meget sent om aftenen. Dette gør at folk der skal op på arbejde, eller uddannelse simpelthen fravælger at se serien, ved første visning. Jeg ved også fra flere veninder, at seriens barske visuelle side gør, at det ikke er noget man har lyst til, at se lige inden sengetid.

Et andet afgørende punkt når det kommer til de faldende seertal er, at der simpelthen går for lang tid, fra afsnittet har fået premiere, til at DR viser det. - I sidste sæson gik der fjorten dage. Ved andre sæsoner er der gået flere måneder, fordi man har sendt en sæson som en hel, og ikke med den normalt indlagte pause midtvejs. Folk der følger lidt med på de sociale medier, eller tomme individer der ikke lever deres liv på et kontor i DR byen, vil derfor ikke kunne undgå, at få afsløret handlingen via diverse medier, eller sociale medier. DR er derfor selv med til, at devaluere deres eget produkt. En uge er tilpas. Men 14 dage eller flere måneder er simpelthen for lang tid. Det vil svare til, at man først nu fik at vide, at Portugal vandt sommerens EM slutrunde i fodbold.. Eller for den sags skyld xfactor

Danmarks radio fylder deres sendeflade med dårligt DR-produceret tv der fremstår som fjernsynets svar på Joseph Fritzels kælder: Forfærdeligt at se på, tortur, mentalt voldtægt, og generelt noget værre rod.
Resten af jeres sendeflade fylder i med billige C-liste programmer, som i har købt for en slik, på en tarvelig østeuropæisk tv messe, hvor der tydeligvis er blevet uddelt andre drikkevarer end rød sodavand.

Jovist, det er bare en serie vil i nok sige. Men for nogle af os, er det den eneste grund til, at vi gider betale licens, og det eneste tidspunkt, at vi benytter DR.

DR skriver yderligere at: "de rettigheder, der er blevet fremsat for os, har vi ikke kunne stå inde for". Men har i spurgt os seere, og licens betalere, om vi ville være okay med disse nye betingelser? Det er trods alt os der betaler gildet.
Hvis det handler om økonomi, så kan i evt droppe nogle programmer med Emil Thorup, Thomas "usjov", hende der Petra eller den næste  omgang af "jeg er stadigvæk Medinas ekskæreste".
Det tror jeg ikke, at nogle i det danske land (udover deres mødre) vil blive kede af.

Det kan lyde barnligt, og forkælet, at piske en stemning op, over en tv serie. Det er på sin vis også flovt, og skammeligt, når der er større problemer ude i verdenen. MEN som sagt så er vi mange der føler os stavnsbundet af DR. Vi betaler, men har reelt ingen indflydelse på produktet vi betaler for. Vi har betalt for et produkt, men nu er betingelserne pludselig blevet ændret, men vi betaler samme pris. Vi vil med underskriftsindsamlingen vise, at folket bør have indflydelse på DR DR3 har tidligere vist sig som, kanalen med en international profil. Noget mange danskere mangler. I stedet bliver deres sendeflade fyldt op med dårligt hjemmeproduceret tv med Medinas ekskæreste og folk der går på toilettet. Det er ikke blot dårligt produceret, men det er indholdsmæssigt tomt og fordummende tv, uden nogen klar præmis. Hvis der er noget som the Walking Dead lærer os, så er det at vi uden et samfund, og dermed også en kulturel habitus, kun vil være omvandrende tomme individer uden håb og glæde.

JF. public service lovens § 10, afsnit 5:
"Programvirksomheden skal endvidere afspejle bredden i produktionen af kunst og kultur og give programtilbud, som reflekterer mangfoldigheden af kulturinteresser i det danske samfund."
Mener vi ikke, at Danmarks radio overholder dette lovbestemte krav, og at deres interne beslutning taler direkte imod den mangfoldige danske kulturinteresse.

If we loose the walking dead, we riot!