Bevar Poulsgaard og naturen i Tjørring

Kære borger

1. Jeg har startet en underskriftsindsamling for at bevare Poulsgaard og naturen, Vildbjergvej 30, Tjørring. Den danske natur og de vilde dyr er under et stort pres og behøver mere plads bl.a pga intensivt landbrug, udvidet infrastruktur og voksende byer. Det fører til mindre biodiversitet. Det gælder også i vores lokalområde. Så hvorfor tager politikerne i Herning Kommune fortsat mere og mere natur i by og landzone til nybyggeri? Herning Kommune bygger meget aggressivt i disse år i og omkring Herning. De har også planer om i samarbejde med Poulsgaards nye ejer, en boligspekulant, at rive gården ned og bygge mindst 266 rækkehuse, parcelhuse og etagebyggeri på Poulsgaard. Området ligger imellem Vildbjergvej - Ørnhovedvej. Og Pedersgårdsvej - Bjalderbækvej. Poulsgaard ligger lige vest for Tjørring. Tæt ved Tjørring Kirke og Gødstrup Sø. Der bor også mange forskellige vilde dyr på Poulsgaard, som vi er mange i lokalområdet, som nyder at se dagligt. Engang lød der en summen af insekter i Danmark. Det gør der ikke mere. Har du lagt mærke til at der næsten ingen insekter er på bilen mere efter en køretur? Modsat for år tilbage. Antallet af insekter er drastisk faldet bl.a pga inddragelse af naturområder, pesticider og forurening. Insekterne kan ikke finde mad og steder at yngle. Vi kan alle gøre en forskel. F.eks ikke at slå alt græsset og så nogle vilde danske blomster. Men først og fremmest skal politikerne og landmændene stoppe med at ødelægge naturen. Mange arter er i fare for at forsvinde. Formålet med underskriftsindsamlingen er, at politikerne i Herning Kommune forstår alvoren af naturens fremtidsudsigter og stopper planerne af byggeriet på Poulsgaard. Og begynder at prioritere naturen højere i Herning Kommune. Det kræver at borgerne står sammen for at beskytte og bevare et af de sidste ubebyggede naturområder i Tjørring.Giv naturen tilbage til naturen. Hvilket Tjørring ønsker I i fremtiden? Vil I fortsat have et grønt naturområde i Tjørring med vilde dyr? Så håber jeg, at I vil skrive under. Når først byggeplanen er endeligt vedtaget og byggeriet går i gang, så er området ødelagt og tabt for altid. Naturen giver os mennesker mange ting bl.a fødevarer, træ og rent drikkevand. Hvad giver vi naturen? I salmen " Altid frejdig, når du går" er der en sætning der lyder: "Kæmp for alt hvad du har kært". Og det er det jeg gør. Men jeg kan ikke gøre det alene. Jeg har brug for jeres hjælp. Hvis du skriver under, så modtager du en email, hvor du skal bekræfte din underskrift. Ved interesse kan der underskrives online på skrivunder.net. På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Annette Seiersen

Jeg giver med min underskrift Annette Seiersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.