BEVAR Kulturhus Kirkehavegaard!

Red Kulturhus Kirkehavegaard fra SALG OG LUKNING!!!

Kulturhus Kirkehavegaard i Lillerød (Allerød), der er velfungerende og særdeles yndet af såvel vores lokale kulturforeninger som inden- og udenbys gæster, er lukningstruet.

Der er endnu ikke sat et ”til salg”-skilt på Kirkehavegaard, men udviklingsplanerne for Lillerød bymidte kan ende med en afledt afvikling af vores fælles kulturarv og kulturhus. For bygges der nye "kultur-kvadratmetre" i bymidten, skal andre afvikles – og her synes Kulturhus Kirkehavegaard desværre være i spil.

Kulturhus Kirkehavegaard er en helt væsentlig del af vores Allerød-DNA og identitet. For den gamle gård, der i dag huser LAFAK og helt fantastiske formidlingsfaciliteter, hører til det oprindelige Lillerød, som hele nævnte landsbys udvikling udspringer - og er udstykket - fra. Historie-, kulturarvs- og identitetspotentialet er soleklart - og iøvrigt helt unikt for vores lokale forhold - og alene derfor bør Kirkehavegaard selvfølgelig fortsat være Lillerøds kulturhus.

Alternativet synes være identitetsløst nybyg i beton og glas, som jeg kan have min stærke tvivl om vil fungere – som lokalhistorisk center og kreativt kulturhus - ikke mindst for de kulturforeninger og det fællesskab, som det vil være tiltænkt.

Jeg vil kæmpe for, at Kirkehavegaard bevares som kulturhus og ikke frasælges til en privat ejendomsudvikler. Vi skal nemlig bevare og værne om vores kulturarv, identitet og fællesskab - ikke afvikle og afmontere den og det!

Med de bedste hilsener

Eric Lerdrup Bourgois, byrådsmedlem, Konservative i Allerød. Mail: Erlb@alleroed.dk

Eric Lerdrup Bourgois    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Eric Lerdrup Bourgois tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )