Bevar Hviids Vinstue

koebenhavn_hviids_vinstue_ca._1900_._kbh_._museum_0-1_.jpg

Hjælp os med at bevare Hviids Vinstue – de danske bodegaer er kulturhistoriske perler og dem skal vi sammen passe på.

Ved Kongens Nytorv har Hviids Vinstue holdt til i snart 300 år. Lokalerne fortæller historier fra dengang Nyhavn var en rigtig havn, og København var en købstad. Stemningen er autentisk og original.

I de seneste år har der værer stridigheder mellem Hviids Vinstue og formanden for ejendommens ejerforening. Stridigheder der potentielt kan føre til en lukning af Hviids Vinstue. Ejerforeningen forsøger at presse Hviids Vinstue til salg til fordel for nye tiltag i den ikoniske bygning. Hviids Vinstue gør noget godt for det Københavnske bymiljø.

Lad ikke store forretningskæder tage små bidder af det gamle København og kulturen her omkring. Beværtninger som Hviids Vinstue fortæller noget om, hvem vi var engang – når vi går ind i fremtiden er det også vigtigt at have noget af fortiden med.

Vi vil gerne støtte ejer Per Møller og ansatte i kampen for Hviids Vinstue.

Peter Larsen (fra Hviids Vinstue) og Bevar Bodegaerne af Arnbitter    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Peter Larsen (fra Hviids Vinstue) og Bevar Bodegaerne af Arnbitter tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.