Bevar eksaminerne for ungdomsuddannelserne!

student.jpg

Støt op om Regeringens beslutning om at gennemføre de afsluttende eksamener på landets ungdomsuddannelser.

Som Mette Frederiksen meldte det ud på pressemødet, den 6. april, bliver årets (studenter)eksamener gennemført. Da 3.g'erne har haft digital undervisning i én enkelt uge, og ellers har skrevet SRP, burde undervisningen ikke have taget så meget skade, at eksamner ikke kan gennemføres. Ydermere åbner ungdomsuddannelserne op for de ælste klassetrin pr. 15. april, hvorfor eleverne burde være rustet godt i forhold til sommerens eksamener.

Vi har krav på et fair karaktergrundlag; men dette grundlag bevares ikke ved at man aflyser eksamenerne. Tværtimod er giver de mulighed for, at man som enkeltstående elev kan forberede sig grundigt og determineret i sin læseferie - som for øvrigt ikke burde være ramt af coronakrisen.

Det er tydeligt for enhver, at studentertiden bliver anderledes end nogensinde før; men lad den alligevel blive så normal som muligt. Bevar eksaminerne på ungdomsuddannelserne, og lad folk få den bedst mulige afslutning på mange års skolegang. Det burde både lærere og elever være rustet godt nok til.

Marie Qvist & Chili Werge    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Marie Qvist & Chili Werge tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.