Bevar Aabos Plads (Aalborg)

imag3.jpg

Bevar Aabos Plads

I dag er Aabos Plads i Aalborg et grønt åndehul i midtbyen. Lokalplan 1-1-141 vil jævne det med jorden, og erstatte det med p-pladser.

Skaterpark, tennisbane, og grønne plæner. Legeplads og petanquebane. Et åbent sted for alle aldre. Aabos Plads samler mennesker, og det har det gjort de sidste mange år.

Nu ønsker Socialdemokratiet, Enhedslisten, De Radikale og Dansk Folkeparti, at alt dette skal erstattes af parkeringspladser - selv om p-husene i midtbyen står halvtomme, ifølge en undersøgelse fra januar 2020. Og det endda på trods af Kommunens egen ’Strategi for udvikling af Aalborg Midtby 2025’, som bl.a. har mål nummer 3 ”Mere natur i midtbyen”.

Sig NEJ til at erstatte Aabos Plads med P-pladser!

Skriv under på underskriftsindsamlingen nu, og lad kommunen vide, at vi ikke vil leve i en by uden natur.

Gør indsigelse mod lokalplanen, og bliv del af Bevar Aabos Plads på Facebook. Lad os samles for Aalborg!

Deltag også i Forsamlingen mod Lokalplan 1-1-141 d. 27. Juni på Aabos Plads.

Preserve Aabos Plads

Today Aabos Plads in Aalborg is a green breathing space in the city center. Lokalplan 1-1-141 will break it to the ground and replace it with parking lots.

A skatepark, a tennis court, and green lawns. A playground and a petanque court. An open area for all ages. Aabos Plads brings people closer and has done so for many years.

But now Socialdemokratiet, Enhedslisten, De Radikale, and Dansk Folkeparti wish to destroy it, for the sake of establishing parking lots – even though the parking garages in the city center are half empty, according to an examination made January 2020. This is also in conflict with the ‘Strategy for developing Aalborg city center 2025’, made by Aalborg Kommune, that among others, has goal number 3, ‘More nature in the city center’.

Say NO! to replacing Aabos Plads with parking lots!

Sign the petition collection now and let Aalborg Kommune know that we will not live in a city without nature.

Oppose the Lokalplan and become part of the ‘Bevar Aabos Plads’ on Facebook. Let’s gather for Aalborg!

Participate in the assembly against Lokalplan 1-1-141 on June 27th at Aabos Plads.

Kilder:

Lokalplan 1-1-141: https://aalborgkommune.viewer.dkplan.niras.dk/plan/5#/lokalplanid/4659/100101

Strategi for udvikling af Aalborg Midtby 2025: https://www.aalborg.dk/om-kommunen/byplanlaegning/byudvikling/midtbyen?fbclid=IwAR34hZb7cnK1i1btajntCsEcv_hG3SLbHHpURpv7jfJmzRpOjDK-gieZ6nE

Masser af ledige P-Pladser i Aalborg, undersøgelse af TV2 Nord: https://www.tv2nord.dk/aalborg/ny-opgoerelse-afsloerer-der-er-masser-af-ledige-parkeringspladser-i-aalborg

pic9.png

Arbejdsgruppen Bevar Aabos Plads    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Arbejdsgruppen Bevar Aabos Plads tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.