Fred Amagerbanens sidste strækning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Workshop om vision for Amagerbanen 14/12 kl 16.30

2020-12-13 14:52:47

Kære støtte af Amagerbanen

Mandag 14/12 kl 16.30 holder Amager Øst Lokaludvalg en online workshop, hvor du kan komme med input til, hvad der skal være muligt at udvikle indenfor rammerne af den kommende fredning af Amagerbanen.

Se mere på dette link:

Og deltag i mødet via dette link:

Vel mødt!

Fredningssag går langsomt

2020-11-10 09:42:19

Kære støtter.

Henover vinter og forår skal Amagerbanens kvaliteter dokumenteres af kommunen, så de kan rejse fredningssagen på det mest muligt veloplyste grundlag. I samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening.

Derfor går der formentlig et år endnu, før fredningssagen er behandlet.

I mellemtiden arbejder Amager Øst Lokaludvalg videre med en visualisering af de alternative visioner for områdets udvikling, som er kommet frem i løbet af det seneste halve år. Med fokus på at bevare og udvikle de rekreative, historiske of naturmæssige værdier.

Bevar Amagerbanen

Fredningsproces er startet, men der er lang vej igen

2020-10-10 08:43:23

Kære underskriver.

Her er en kort opdatering om fredningen af Amagerbanen.

Økonomiforvaltningen i Københavns kommune er i gang med en dialog, som omfatter DSB, Amagerbanens Venner, Haveforeningen ved Amagerbanen og Amager Øst Lokaludvalg.

På baggrund af den dialog planlægger de at rejse den formelle fredningssag overfor Fredningsnævnet.

Der er med andre ord stadig lang vej igen til en egentlig fredning, og meget kan nå at ske i den kommende tid.

Så hold øje med lokalpressen og med vores Facebookside og facebook gruppen "Bevar Amagerbanen"

Fredningssag sat i gang

2020-06-11 19:59:08

Kære underskriver.

Som du måske allerede har læst i Amager Bladet, blev det i torsdags besluttet på rådhuset at sætte gang i en fredningssag for hele Amagerbanens område. Det er et stort, første skridt på vej til en fredning.

I den anledning vil vi fra Bevar Amagerbanen gerne sige tusind tak for din støtte og hjælp. De over 3.000 underskrifter har uden tvivl været med til at sikre den brede opbakning, der nu er kommet på rådhuset.

Næste skridt er at beskrive, præcis hvad der skal fredes, og hvordan det skal fredes. Komunens forvaltning går derfor i dialog med grundejerne, Naturfredningsforeningen, Amagerbanens Venner, Haveforeningen ved Amagerbanen, Amager Øst Lokaludvalg og andre lokale aktører. Der er lagt op til at frede både skinner, haver og natur - samt fortsat at give mulighed for skæve boliger på området.

Hvis du har lyst til at støtte arbejdet, kan du besøge webshoppen på http://www.bevaramagerbanen.dk - og få dit eget minde sendt til postkassen. Overskuddet går til forbedringer på Amagerbanen.

Og skulle du få lyst til en tur på skinnecykel, eller på den fine nye veterandræsine, så skriv til amagerbanens.venner@gmail.com og bestil tid.

God sommer!

Bevar Amagerbanen

Hjælp med at skaffe flere underskrifter

2020-05-07 08:51:20

Kære du som støtter Amagerbanen

Vi har brug for din hjælp. Amagerbanens skæbne afgøres på Københavns rådhus 4. juni, hvor der stemmes om en fredning af området. Derfor har vi kort tid til at samle MANGE underskrifter.

• Skriv til venner og familie med opfordring til at skrive under og til at sende mailen videre.
  • Invitér venner og familie til at blive medlem af Facebookgruppen Bevar Amagerbanen
  • Lav et personligt opslag på Facebook eller Instagram om, hvorfor du støtter Amagerbanen, med et link til underskriftindsamlingen og opfording til at dele.

På forhånd tusind tak for din hjælp og støtte :)

Vh Bevar Amagerbanen

NB: Nu kan du købe plakater, postkort, og klistermærker med det flotte Bevar Amagerbanen motiv fra kunstneren HuskMitNavn. Indtægterne går ubeskåret til arbejdet med at frede området. Klik her for læse mere.

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.