Bedre autorisationsproces for læger uddannet uden for EU/EØS

Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeres underskrifter har virket - tak for jeres støtte

2020-01-19 14:49:42

Kære alle,

Af hjertet tak for jeres underskrifter, som jeg i sidste uge sammen med brevet sendte afsted til sundheds- og ældreministeren, udlændinge- og integrationsministeren, repræsentanter for alle partier i Folketingets sundhedsudvalg, samt de 5 regionsdirektører.

Som I måske har set i medierne, er der sket meget i den sidste uge.

Lægeforeningen kører kampagne om sagen, Jyllands-Posten og TV Syd har bragt historien om den danskfødte "men" amerikansk uddannede læge Tessa Myers, som nu rejser hjem til USA efter 18 måneders ventetid hos Styrelsen for Patientsikkerhed, og ministeren har været i samråd, hvor der var enighed blandt alle partier, inkl. ministerens eget, om at det gældende system skal fikses.

Jeg er blevet orienteret om, at jeres underskrifter var direkte medvirkende til, at ministeren blev kaldt i samråd. Så det har virket, og det kan I være stolte af.

Tak for jeres dybt værdifulde støtte. Nu er bare tilbage at håbe og presse på for, at man finder en ordentlig løsning, som kommer alle til gavn - både de udenlandske læger og Danmarks patienter.

De venligste hilsner,

Frederik Federspiel

Brug for din hjælp

2019-12-18 20:59:46

Kære alle jer, der har skrevet under:

Tusind tak for jeres underskrifter. I har været direkte medvirkende til, at Sundhedsministeren nu bliver kaldt i samråd omkring flaskehalse for udenlandsk uddannede læger. Det er et meget vigtigt skridt på vejen.

Men kampen er ikke vundet blot ved det, og p.t. er underskriftsindsamlingen gået nærmest i stå. Hvis vi vil have, at ministeren, regionsdirektører og Styrelsen for Patientsikkerhed skal mærke sagens alvor og den folkelige opbakning for at få tingene ændret, så skal der mange flere underskrifter til.

Har du mulighed for at dele underskriftsindsamlingen skrivunder.net/uulaeger på Facebook/Twitter eller andet? Eller i en email til nogen du tror måske gerne vil skrive under?

Lige nu er vi 184 underskrevne, og hvis vi kan skaffe bare en håndfuld mere hver, så begynder det for alvor at ligne noget.

Vil I hjælpe mig, så vi sammen kan få fikset det system?

De venligste hilsner,

Frederik Federspiel, læge, MPH

Frederik Federspiel

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.