Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Kontakt forfatteren af dette andragende

underskrift sendt til folketingsmedlemmer

2012-06-06 13:38:16

Så er mail med 1.841 underskrifter sendt til alle folketingets medlemmer - håber de når at læse den.

1.416 Underskrifter sendt i dag til familiestyrelsen

2012-02-22 14:33:15

De 1.416 underskfiter, der var i dag kort før middag, er sendt til familiestyrelsen, socialministeren, kirkeministeren samt medlemmer af folketingets familieudvalg.

Underskriftindsamlingen er ikke stoppet eller sat i bero, men fortsætter, så flere kan skrive sig på og appellen sendes til folketingets medlemmer før afstemning om lovforslaget.

Over 1000 underskrivere

2012-02-12 00:03:04

Til alle underskrivere.
Så er vi nået over 1.000 underskrivere. Det er rigtig godt. Bare bliv ved med at videresende underskriftindsamlingen. Del den også gerne på facebook.

Husk, at følge bloggen med information om og argumentation for underskriftindsamlingen: http://jatilaegteskabet.eftertanke.dk/

Der er netop lagt et dokument ud om, hvorfor det også ud fra et liberalt synspunkt er  problematisk med kønsneutrale ægteskaber, selvom to partier, der kalder sig liberale går ind for det.

Vær også gerne med til at skabe debat om emnet ved at sende læserbreve eller dele artikler om emnet i sociale medier. Denne lov har en alt for kort høringsfrist og der har ikke været mulighed for ordentlig diskussion af lovens konsekvenser.

Flere folketingspolitikere er blevet kontaktet og der vil blives tillet ændringsforslag, så loven ikke ændrer definitionen på ægteskabet, men en offentlig debat og kritik af loven kan være afgørende.

2012-02-04 22:37:57

Der er ikke nogen organisation bag underskriftsindsamlingen, så det er indtil videre kun jungletrommerne, der kan få folk til at skrive under. Fristen for høringssvar er 22. februar, hvor der helst skulle være mange underskrifter.

Hvis du vil hjælpe til, så slå underskriftsindsamlingen op på din væg - gerne flere gange og henvis også gerne til eftertanke-bloggen med et forsvar for underskriftsindsamlingen.

Brug også gerne forsvaret på eftertanke-bloggen som inspiration til at skrive læserbreve eller lignende. Find et her:

Blog om underskriftsindsamling

2012-02-04 01:39:24

Der er oprettet en blog med tilknytning til underskriftsindsamlingen. Den kan findes her.

Det første indlæg er et forsvar for formuleringerne i underskriftsindsamlingen.

Forklarende note tilføjet under 1. punkt

2012-01-31 21:06:21

Forklarende note tilføjet efterfølgende: Det betyder naturligvis ikke, at det offentlige nægter mennesker retten til at blive gift. Det betyder blot, at ægteskabsinstitutionen, som denne forudsat i menneskerettighedserklæringen ikke længere eksisterer som en særskilt institution.

Magnus Nørgaard Sørensen

Jeg har fjernet et punkt i argumentationen

2012-01-31 07:48:14

Da det vedrører anden lovgivning og forhindrer nogen i at skrive under har jeg fjernet følgende fra selve teksten. Det kan selvfølgelig stadig være et argument for en del for at skrive under:

"Ifølge FN's børnekonvention artikel 7 stk. 1 har et barn ”så vidt muligt, ret til at kende og blive passet af sine forældre.” Lovændringen cementerer homoseksuelle par ret til kunstig befrugtning og dermed retten til at fremstille børn med den intention, at de ikke skal kende og blive passet af deres forældre."

Magnus Nørgaard Sørensen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.