Underskriftindsamling mod lokalplan for udvidelse af Kr. Sonnerup

418861C1-47A7-4D12-8AAB-D297BD4BCF84.jpegKære medborgere i Kirke Sonnerup og omegn.

Da vi tidligere på året lavede et Facebook opslag vedr. en evt. underskriftindsamling mod udvidelse af Kr. Sonnerup, var tilslutningen ganske stor. Vi har derfor oprettet denne underskriftindsamling

Lokalplanen går kort ud på, at der i første etape vil skulle opføres ca. 115 boliger nord for Ordrupvej. I en anden etape på det sidste stykke ned mod Englerup er det sigtet at tilføje yderligere boliger, så det samlet kommer op på mere end 250 nye boliger. Til sammenligning er der ca. 300 husstande i Kirke Sonnerup i dag.

Vi er en gruppe borgere, som synes lokalplanen mangler planlægning og er en dårlig idé, da:

- Det er for mange boliger, for hurtigt. Start i stedet med Slåendiget og vent med Eghøjparken.

- Tætheden af boliger i Eghøjparken er meget høj og burde reduceres, så der er 4-5 boliger pr. ha ligesom det har været planen for området i tidligere kommuneplaner.

- Der kommer kø ved tilkørslerne til Ordrupvej fra Skolevej og Englerupvej, og vejen ned gennem landsbyen bliver yderligere belastet ligesom motorvejens til- og afkørsel mod øst. Hvis man vil fordoble byen må der planlægges, så trafik-kapacitet og -sikkerhed øges. Der bør ses på en omfartsvej og en rundkørsel ved Englerupvej, Ordrupvej og Skolevej.

- Bebyggelsen med fokus på små boliger i rækkehuse til især seniorer passer rigtig fint ind i større provinsbyer og stationsbyer, men ikke Kirke Sonnerup der er en lille by i det åbne land med dårlige forbindelser med kollektiv trafik og ingen kommunale tilbud ud over daginstitutionen.

- Tanken er, at boligerne skal opvarmes med individuelle varmepumper. Elnettet er i forvejen belastet og bliver det endnu mere med tilgangen af elbiler. Eghøjparken bør etableres med kollektiv varmeforsyning, som gradvist kan udvides til resten af byen, Vibekæret og Englerup.

- Der bør også sikres tilstrækkelig kapacitet til drikkevand og spildevand.

ER DU OGSÅ MOD LOKALPLANEN I SIN NUVÆRENDE FORM, SÅ SKRIV GERNE UNDER.

Da det jo ikke er alle borgere, der har Facebook eller er med i denne gruppe, så opfordrer vi jer til at sprede budskabet om underskriftsindsamlingen og evt. hjælpe disse personer med at skrive under, såfremt de ønsker.

Jeg giver med min underskrift Louise Nielsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.