Tonne Kjærsvej/Brovadvej - Lad vores børn komme sikkert over vejen med et fodgængerfelt

381015822_666329615590025_5957220089182851507_n.jpgFODGÆNGERFELT

Støt op omkring underskriftindsamlingen af et fodgængerfelt, til vores børn, der hvér morgen og eftermiddag krydser Tonne Kjærsvej i stresset og tung morgen- og eftermiddagstrafik med lastbiler, varevogne, busser, cyklister og personbiler, så de kan føle sig trygge i trafikken.

De seneste år er der kommet mange børnefamilier til i området der grænser op mod industrikvarteret. Kvarteret var engang et 'sølvbryllupskvarter', men det er det langt fra længere. Dét betyder at der er kommet rigtig mange børn, der hvér dag prøver at navigere sig i Tonne Kjærsvej/Brovadvej-krydset, både på gåben og cykel. Hér snakker vi børn helt ned fra 5 års alderen der alene, eller sammen med en lidt større søskende, cykler til og fra skole hvér dag. Disse børn er langt fra erfarne i trafikken.
De seneste par år er der kommet meget mere trafik til og det lader til bla. at bilister har fundet ud af at bruge Tonne Kjærsvej som smutvej for at undgå al trafik og kø på strandvejen. For ikke at snakke om alle de bilister der skal til og fra den stadig voksende virksomhed Energinet.

I god tro, er der ofte bilister på Tonne Kjærsvej der stopper op og vifter børnene over vejen, selvom det er børnene der har vigepligten - det er bare ikke altid at modkørende bilister har set dét og så opstår de mulige uheld. Børnene kan ikke forstå at bilerne holder for dem den ene dag, mens de dagen efter ikke holder for børnene.

Fredericia kommune mener ikke at problemet er stort nok, da det kun er et problem om morgenen og eftermiddagen - det er simpelthen ikke godt nok!

Fredericia kommune har udtalt sig:
''Jeg har lige forhørt mig ved vores vejfolk, og der er ikke planer om en fodgængerovergang. Det skyldes, at der på steder, hvor fodgængere kun kommer sporadisk eller på enkelte tider af døgnet, fx i morgen og eftermiddagstimerne, ikke er en positiv trafiksikkerhedsmæssig gevinst ved fodgængerfelter. Det sikreste er her at dæmpe biltrafikkens hastighed, og at fastholde vigepligten for de fodgængere, der skal krydse vejen.

Mvh Jacob, Kommunikation.''

Det kan ikke passe at der skal et uheld til, for at vi kan få et fodgængerfelt op, så lad os stå sammen og vise Fredericia kommune hvor mange af os der synes, at det er et problem, at der mangler et fodgængerfelt til vores børn.

Lad os passe på børnene.

Line Obbekær Micheelsen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Line Obbekær Micheelsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.