Stop udvisning af afghansk familiefar, som har bekæmpet Taleban.

Stop udvisning af afghansk familiefar, som har bekæmpet Taleban og andre ekstrem-islamister

Khalil Raofi (58 år) er netop blevet udvist til Afghanistan efter 13 år i Danmark med asylstatus. Hvis udvisningen gennemføres, rives han væk fra sin kone og 4 børn, som alle er velintegrerede i det danske samfund. I Afghanistan risikerer han at blive dræbt af de ultra-islamiske kræfter, som han var med til at bekæmpe, før han flygtede med sin familie. Han arbejdede i efterretningstjenesten med at efterforske og optrevle islamistiske grupper, bl.a. Taleban.     Khalils kone, Shamsiye, arbejdede før familiens flugt som en prominent kvindesags-forkæmper i Afghanistan. Hun har dansk statsborgerskab og har i alle årene i Danmark været familiens eneforsørger. Hun arbejder på fuld tid i ældreområdet i Fredericia Kommune. Derudover har hun et bijob ved kommunen, ligesom hun er aktiv som frivillig i lokalområdet. De 4 drenge (fra 16 – 23 år) har statsborgerskab eller opholdstiladelse i Danmark og er i job eller under uddannelse.   Khalil er en kendt og afholdt person i Korskærparken i Fredericia, hvor familien har boet siden 2008. Han bidrager aktivt til fællesskabet og lokalområdets aktiviteter, bl.a. som frivillig og bestyrelsesmedlem i en aktivitetsforening. Som asylansøger modtager han et lommepengebeløb på kr. 1500 om måneden.   Hele familien er i chok over udvisningen og kan ikke forstå, hvorfor familien nu skal splittes ad ved at Khalil bliver udvist til et land, han ikke længere har kontakt til, og hvor han er i stor risiko for forfølgelse.   Du kan hjælpe familien ved at deltage i denne underskriftsindsamling, som har til formål at få Udlændingestyrelsens afgørelse om udvisning til Danmark ændret.  Tak på forhånd for din støtte.

Ved at underskrive giver jeg Susanne Andersen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.