Skt. Jørgens Søpark NU!

03706674d66410cb207c56f26fdd5ac3.jpg28_Climate_Adaptation_in_Urban_Planning_Copenhagen_Cloudburst_c_Dreiseitl.jpg

Skt. Jørgens Søpark NU

Den moderne storby bygger på grønne løsninger. Projektet, Skt. Jørgens Søpark, på grænsen mellem Frederiksberg og Københavns Kommune er en del af en visionær grøn klimatilpasningsløsning, som både sikrer store dele af det østlige Frederiksberg og Københavns Kommune mod store og dyre skybrudsskader OG skaber et grønt åndehul med enorm herlighedsværdi for Frederiksbergs, Nørrebro´s, Vesterbro´s og Indre By´s borgere og brugere.

Projektet, som er udarbejdet af Rambøll for Frederiksberg og Københavns Kommune, kan blive til virkelighed, hvis vi er mange nok, som vil det nok!

Der arbejdes i dag med to klimatilpasningsmasterplaner for området, men kun den såkaldte Masterplan 1 indeholder det visionære Skt. Jørgens Søpark-projekt, som sikrer, at vi kan sige farvel til at stå i vand til knæene og goddag til sand mellem tæerne!  Derfor er det vigtigt, at vi fastholder politikerne på den store, visionære, grønne og moderne løsning, som løfter hele byen de næste 100 år!

Du kan (og bør) læse mere om hele skybrudsplanen for området, de to masterplaner og økonomi og klimatilpasningsgevinster her.

Hvis du er enig, så skriv under, på siden her. Hvis der er tilstrækkelig opbakning til projektet, så indkaldes der til infomøde på Bibliotektet på Danasvej senere på året.

På forhånd tak for din opbakning!!

David Munis Zepernick, radikal byrådskandidat Frederiksberg

David Munis Zepernick    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekræfte din underskrift. Tjek din indbakke (og spam-mappe).