Bevar Byskovskolens afdelinger

Kommentarer

#2

Det er en dårlig ide

Karina Skovholm (Ringsted, 2023-12-09)

#4

Vil gerne have at mine børn kan fortsætte deres skolegang i trygge omgivelser . Hvor de trives .

Maja Falcke (Ringsted, 2023-12-09)

#13

Jeg er imod sammenlægningen af afdelingerne

Miriam Kornby Madsen (Ringsted, 2023-12-09)

#18

Vi har gjort et meget bevidst valg, da vi valgte Byskovskolen afdeling Asgård til vores datter. Asgårdsskolen har så mange værdi, som vil forsvinde ved en reorganisering. Vi valgte skolen fordi det er en mindre skole og fordi vi ser en værdi i en centerafdeling, der bliver inkluderet med de almene klasser. Skolen er fantastisk til at lære børnene, at vi alle er forskellige og at der skal være plads til alle. Der er et fantastisk sammenhold mellem de forskellige klassetrin, som vil forsvinde ved en reorganisering. Min datter har ved opstart i 0.klasse haft stor gavn af de store klasser - de har vist hende rundt, taget sig af hende og passet på hende. Dette er værdien af en lille afdeling, som skolen har i dag.

Camilla Christensen (Ringsted, 2023-12-09)

#21

De særlige hensyn, og årsagen til, at vi har vores søn på afdeling Asgård, vil ikke længere være til stede. Miljøet på afdelingen er mere intimt, roligt og mindre overstimulerende, og der er en større følelse af at der er plads til at falde uden for normalbilledet. Vi har og har haft børn på begge afdelinger, så det er sagt ud fra den erfaring vi har op åer gennem årene.

Anja Hartvig Albertsen (Ringsted, 2023-12-09)

#22

Det vil give for maget uro og dårlig trivelsel for mange elever. Der er en grund for at de enkelte skoler er valt til de elever. Der kan være elever der har særlige behov, som bliver udfyldt nu. Men ikke kan ved den nye plan. Den støste taber i den nye beslutning er børerne

Martin Frederiksen (Ringsted, 2023-12-09)

#24

Fordi at jeg har et barn da ikke kan klar at flytte skole

Tina Vinder (Faxe, 2023-12-09)

#25

Jeg underskriver fordi jeg ikke synes at skolerne skal lægges sammen. Vi valgte netop den skole fordi der ikke var så mange

Dorthe Jørgensen (Ringsted, 2023-12-09)

#28

Vi ønsker absolut ikke reorganiseringen. Vi kan ikke se det vil gavne andre end økonomien.

Vi er yderst tilfredse med den måde organiseringen er nu og vil vælge et andet tilbud, hvis det nye træder i kræft.

Christina Hansen (Ringsted , 2023-12-09)

#30

Jeg har en søn der bestemt ikke vil have gavn af den ide! Det vil skabe massiv trivsel hos rigtig mange børn.

Camilla Bjerring (Ringsted, 2023-12-09)

#31

Hvis det fungere skal det ikke ændres. Børn skal det ikke eksperimenteres med

Morten Schacht (Ringsted , 2023-12-09)

#32

Især for børnene i centerklasserne er dette en uholdbar løsning.

Annelene Maack (Solrød Strand, 2023-12-09)

#33

Fordi jeg synes beslutningen om sammenlægningen er taget ind over hovedet på lærere, pædagoger og forældre. Derudover mener jeg at skolen har haft kæmpe udskiftning i ledelse og personale gruppen og tænker det ville give mere pote på læring og trygt miljø at skabe ro i stedet for nyt kaos. Derudover er det sjældent en god løsning og fordrende for børns trivsel at opholde sig i kæmpe forsamlinger med meget uro.

Louise Mailand (Ringsted, 2023-12-09)

#39

Jeg skriver under, fordi vi forældre gerne vil høres når det handler om så stor en ændring af en skole vi har valgt af mange årsager.

Maria Seratski Petersen (Ringsted, 2023-12-09)

#42

Jeg underskriver da vi ikke er blevet hørt, vi har kun lige fået skiftet fra en anden skole, hvor undervisningen ikke fungerede..
Jeg betvivler stærkt at dette kan være en god ide.. jeg høre ofte om børn der bliver venner og får gode relationer med de større/mindre klasser. Dette burde man kunne bevare. Mange mindre børn ser jo op til de større børn. Dette får de ikke mulighed for, ved denne "ide"

Amanda Jensen (Ringsted, 2023-12-09)

#47

Jeg er enig i at det ikke skaber mere trivsel at samle årgangene.

Ann-Marie Mortensen (Ringsted , 2023-12-09)

#50

Jeg mener at vores børn kommer til at mangle at de kan spejle sig i de større børn.
Og ikke mindst for vores centerbørn. Hvad med dem. ? Skal de bare kastes ud i større klasser og dermed ikke give dem den tryghed de har behov for. ?
Det virker til at det kun er et spørgsmål om besparelse og på ingen måde barnets tarv. Giv nu de børn den stabilitet som de har i dag. Trivsel for børnene bliver på ingen måde bedre ved flere børn og mere larm. Tværtimod.

Tanja Laursen (Ringsted, 2023-12-09)

#58

Jeg forstår ikke at vi forældre ikke er blevet hørt her. Jeg troede at vi skulle samarbejde omkring vores børn.

Rene Thomassen (Ringsted, 2023-12-09)

#69

Tænker det vil give for meget uro for børnene pludselig at skulle rykkes rundt. Det lader til at arbejdet på tværs af årgange og center + almene klasser fungerer rigtig godt. Dette arbejde vil blive ødelagt. Tænk på børnenes trivsel frem for alt for meget nu og her økonomi... det bliver meget dyrere i sidste ende.

Berit Sandahl (Ringsted , 2023-12-09)

#70

Jeg har fået alt for lidt info omkring dette og har alt for mange spørgmål.

Maria Freiberg (Ringsted, 2023-12-09)

#72

Der er ikke nogen tvivl om at Byskovskolen har nogle udfordringer som skal løses - en skrantende økonomi, stor udskiftning i personale, svingende karakter gennemsnit og stigende mistrivsel hos eleverne. Jeg har dog rigtig svært ved at se, hvordan denne reorganisering skal gøre noget godt ved 3 af de 4 førnævnte problemstillinger.

Jeg er desuden også stærkt utilfreds med hvordan hele processen er blevet grebet an og at vi forældre først bliver inddraget, når beslutningen er taget - på trods af det enorme indgreb det er i vores børns liv og hverdag.

I mine øjne har skolensledelsens troværdighed lidt et alvorligt knæk på baggrund af dens handlinger i denne sag.

Thomas Christensen (Ringsted , 2023-12-09)

#73

Ledelsen beder om tilladelse til en ændring, som de ikke har en reel plan for. Derfor kender man ikke konsekvenserne af det. Hvordan kan man godkende noget, man ikke kender konsekvensen af?
Hvor skal trinnene samles? Hvor mange flere/færre elever og medarbejdere vil det medføre på de enkelte afdelinger? Hvordan sikrer man de rette/nok ressourcer på hver afdeling (kræver det flere eller færre medarbejdere)? Hvad betyder det for SFO’en? Osv.

Sisse Andersen (Ringsted, 2023-12-09)

#84

Man ikke skal have inklusion for enhver pris, hvilket jeg normalt er for, men at samle samme alderstrin på denne måde, og dermed fjerne muligheden for, som barn, at spejle sig i ældre elever og drage omsorg for de yngre, vil være en fejl. Så mange på samme alderstrin vil kun give mere uro, hvilket mit barn på ingen måde har brug for. Desuden er jeg som forfatteren enig i, at det sidste mit barn har brug for er nye skift i omgivelserne... Der har været for mange skift, omrokeringer, nye grupper igen igen igen, de 4-5 år. Der skal ro på nu... Vores børn er IKKE prøve-kaniner...

Tina Polykarp Grandjean (Ringsted, 2023-12-09)

#91

Jeg mener det vil skabe for meget uro på årgangene.
Vi har valgt Asgård grundet de små og trygge rammer.

Hans Mailand (Benløse , 2023-12-09)

#93

Jeg vil ikke have det bliver skilt ad pga. er bange for den skole der bliver stor gruppe ligner campus skole og til de små børn er det også bliver svært fordi det skal lave mange ting om dagligt nye rutiner bliver meget svært

Nesrin Kitir (Ringsted, 2023-12-09)

#97

Jeg er imod sammenlægning af de to afdelinger

Cecillie Stripp (Ringsted, 2023-12-09)

#102

Jeg har valgt at skrive under, fordi det er stærkt kritisabelt at vælge en drastisk løsning, som kan have betydning for vores børns læring og udvikling samt potentielt kan føre til vores børns mistrivsel. Valget er derudover truffet uden at inddrage os forældre i processen.

Ilwad Ali Ali Ahmed (Ringsted, 2023-12-09)

#103

Vi som forældre er ikke blevet hørt i denne sag. Skolebestyrelsen taler derfor ikke på mine vegne.
Det skole valg vi har foretaget til vores børn er sket på baggrund af den nuværende struktur, hvor børnene har et roligt miljø hvor der er plads til forskellighed og læring
Jeg mener ikke en samlægning på nogen måde er i børnenes tarv. Da den øget uro der vil komme med denne omstrukturering ikke vil give hverken de små børn eller børn på mellemtrinet ro til læring.
Hvis det som I indstillingen skyldes at men skal skærer en lederstilling væk, kan dette allerede gøres på asgårdskolen, hvor der hverken har været synlig eller fungerende ledelse de sidste 3 år.

Mikkel Hvid Kargaard (Ringsted, 2023-12-09)

#105

Skolebestyrelsen på Byskovskolen taler ikke på mine vegne i denne sag. Vi forældre er ikke blevet hørt, ligesom vi ved henvendelse til skolens ledelse ikke har kunnet få en forklaring på, hvorfor man mener, at denne sammenlægning vil øge elevernes trivsel, når oplægget fra skoleledelsen udelukkende handler om finansielle besparelser og effektivisering af medarbejdere og ledelse. Begge dele er absolut vigtigt, men ikke når det sker på bekostning af et trygt læringsmiljø. 10-årige skoleelever har brug for stabile rammer, og et tvungent skoleskifte allerede efter 3. klasse er et voldsomt indgreb. Vores skolevalg er truffet ud fra Byskovskolens nuværende skolestruktur, og såfremt Byrådet vælger at følge skoleledelsens indstilling, vil vi være nødsaget til at flytte vores børn. Denne manøvre vil således ikke kun påvirke trivslen på Byskovskolen negativt, men vil også øge elevpresset på kommunens andre skoler.

Maria Kargaard (Ringsted, 2023-12-09)

#110

Det er kun ulemper for mine børn som går på skolen ! Det skaber utryghed samt mistrivsel vi håber ikke dette bliver en realitet

Kasandra Kriezi (Ringsted , 2023-12-09)

#116

Fordi jeg er imod beslutningen om at samle årgangene på den måde, som byskovskolens ledelse og skolebestyrelsen har tænkt sig!

Melinda Saglicak (Ringsted, 2023-12-09)

#121

Jeg skriver under fordi jeg synes det er ærligt med en sammenlægning i forhold det, at der er noget læring for de mindre børn, at begå sig med de større klasser.

Rikke rosenkilde (Ringsted , 2023-12-10)

#128

Jeg har et barn på afd asgaard og vil blive meget ked af en sammenlægning, da det ikke vil være til min datters fordel

helle irgens (Køge, 2023-12-10)

#133

Jeg mener ikke at dette tiltag vil være trivselsfremmende for mit barn, og støtter ikke tiltaget for reorganisering.

Rasmine Friis-mikkelsen (Ringsted, 2023-12-10)

#142

Jeg skriver under fordi jeg er IKKE enig om organiseringen af undervisningen på Byskovskolen.

Zahra Zamani (Ringsted, 2023-12-10)

#145

Jeg ønsker ikke af mit barn som har særlige behov skal ende i en stor klasse hvor der ikke vil være den samme støtte og forståelse for hendes behov samt ser jeg ikke det er logisk af sende udskolingen ud på campus hvor der går over 600 elever og hvor vi som familie aldrig ville have vores barn til af gå så hvis dette bliver en reelitet så trækker vi vores pige ud af skolen og hjemmeskoler

Maria Houmøller (Ringsted , 2023-12-10)

#146

Fordi mit barn går i centerklasse og siden hun startede er der blevet gjort tiltag der forringer hendes skolegang.
Dette ville også ske med den nye skolestruktur. I glemmer vitterligt de børn der har brug for specialundervisning.

Jannie Roesgarth (Ringsted , 2023-12-10)

#148

Jeg ønsker ikke en sammenlægning. Der er ikke et grundigt oplysningsgrundlag.
Endvidere ønsker jeg stadig center og distriktsklasser på samme skole. Det er ikke oplyst om det forsætter.

Ønsker heller ikke at alle børn skal samles på campus efter 6. Klasse.

Lizette Arnecke (ringsted, 2023-12-10)

#151

Jeg som mor til et barn i center klassen, kan blive bekymret for tvivlen for centerklasserne. Der min underskrift.

Louisa Jensen (Jystrup, 2023-12-10)

#154

Nej til reorganisering!

Amanda Muhi (Ringsted , 2023-12-11)

#156

For jeg synes det ville være dumt at sammenlægge der er børnene med special behov vil komme sammen med de andre

Flemming Laursen (Ringsted, 2023-12-11)

#157

Vi er stærkt kritisable over for, at denne beslutning er truffet uden, at vi som forældre er blevet hørt.

Det vil absolut ikke gavne vores dreng at skulle skifte afdeling en eller to gange, og når hans lillebror starter i skole, vil de så komme til at gå på hver sin afdeling i de første år

Philip Sørensen (Ringsted, 2023-12-11)

#159

For at skabe et godt læringsmiljø, er det vigtigt at både børn og lærere trives.
Hvis denne beslutning går igennem, vil det betyde mindre tid, nærvær og ro til den enkelte elev.
Mere støj i klasserne. Lærere som kender den enkelte elv og deres behov dårligere - hvilket vil betyde dårligere forudsætning for den enkeltes indlæring.
Herudover vil et miljø med flere stimuli - støj, bevægelse mv. Betyde at den enkelte elev udtrættes mere, hvilket igen går udover indlæringen samt den enkeltes trivsel og udvikling.

Nana Kyhn (Benløse, 2023-12-11)

#165

Jeg skriver under fordi jeg ikke kan se hvordan en sammenlægning skal optimere børnenes trivsel.
Nogle vil blive hevet ud af deres vante rammer. Derudover synes jeg, at børn lærer nogle sociale spilleregler ved at klassetrinene er blandet oh derved omgås alle, både mindre og små.

Og sidst men ikke mindst… hvor blev forældreindragelsen af i hele dette beslutningsgrundlag?

Natasja Nordahl (Ringsted, 2023-12-11)

#168

Det skal hverken går udover mit barn eller andres .

Mehnaz Zada (4100, 2023-12-11)

#171

Jeg føler det er det rigtige at gøre.

Brian Nordahl (Ringsted, 2023-12-12)

#172

Er modstander af at ødelægge et allerede velfungerende trivsel og undervisning i de rammer der er for vores børn.
Vores børn skal ikke stå for skud pga. tåbelige besparelser og skole politik i dette nærsamfund hvor vi har glade børn.
Lad vær at lege med vores værdier og fremtid for vores børn. Det for fatale konsekvenser for jer.

Martin Toftegaard Nikolajsen (Ringsted, 2023-12-12)

#174

Jeg synes det fungere rigtig godt som nu og kan ikke se ideen i at lave den division af eleverne.

Karina Hollender (Næstved , 2023-12-12)

#175

Jeg ønsker klasserne bliver som de er. Ingen sammenlægning

Camilla Lydolph (Ringsted, 2023-12-12)

#178

Jeg ha valgt asgård til vores børn pga den er lille og ikke så mange børn….

Pernille Nielsen (4100, 2023-12-13)

#180

Allerede da det blev til en samlet skole gik det galt, da kommunikation og samarbejde er for omstændigt…

Morten Jensen (Ringsted, 2023-12-14)

#181

Jeg støtter ikke skoleledelsens plan

Roxsana Asher Ahmed (Ringsted, 2023-12-17)

#187

Jeg skriver under fordi, jeg ikke støtter skoleledelsens plan om reorganisering.

Mayson Amian (Ringsted , 2024-01-15)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...