Fraværs procenten i gymnasiet er for højt

Kommentarer

#1010

Jeg skriver under fordi at det simpelhen ikke er fair at få 100 % for en time som kun kom 5 min forsent til og det kan da heller ikke være rigtigt at vi bliver nød til at være i skole for ikke at få for højt fravær når vi er syge - vi smitter jo bare hinanden!

(København, 2018-11-09)

#1011

Jeg lider selv af ekstremme migræne problemer, og det er ikke altid at bare piller kan hjælpe, så jeg er nogle gange nødt til at tage hjem tidligere så jeg kan få lidt søvn og ro før jeg kan får det bedre. Dog er jeg nu nødt til at blive i skolen 24/7 fordi mit fravær er blevet for højt. Det gør at jeg har meget mindre overskud når jeg kommer hjem, og generelt synes jeg har værre og eller længere varende migræner.

(Herning, 2018-11-09)

#1018

Jeg skriver under fordi jeg kunne ikke være mere enig

(København, 2018-11-09)

#1034

Har selv været udsat for enorme mængder pres i gymnasietiden pga fraværs systemet og har derfor gået ned med depression og stress

(Farum, 2018-11-09)

#1035

Synes systemet med 50% fravær er rimeligt, og behøver ikke at strammes til 100% fravær.
Vi mennesker og det skal der også være plads til

(Nykøbing f, 2018-11-09)

#1054

Det er urimelige vilkår de unge har for læring.

(Roskilde, 2018-11-09)

#1059

Syntes det er et god intiativ da jeg også selv syntes det er et stort problem

(Hørve , 2018-11-09)

#1064

Fordi det går ud over os unge mennesker

(Hvidovre , 2018-11-09)

#1070

Jeg skriver under fordi, at jeg selv blev ramt af den besked jeg modtog. Jeg mister lysten til at gå i skole dag for dag.

(København , 2018-11-09)

#1071

Jeg er enig

(Sindal, 2018-11-09)

#1073

Jeg skriver under, fordi jeg ikke synes det er rimeligt, at man får 100% fravær pga man risikere at komme 1-2 min forsent til undervisningen. Vi er mennesker, og ikke robotter.

(Odense, 2018-11-09)

#1087

Jeg skriver under fordi jeg er fuldkommen enig i at der skal gøres noget ved dette lort.

(Esbjerg N, 2018-11-09)

#1088

Jeg er fuldstændig enig og har selv været gået ned med stress hvilket min søster også har.

(København , 2018-11-09)

#1089

Enig

(Kolding , 2018-11-09)

#1096

Jeg er dybt enig :)

(København, 2018-11-09)

#1098

Fordi det er fuldstændig forkert! Vi er ikke robotter, og reglerne er ALT for stramme. De ender ud i mere stress og derved mere fravær. Bryd den onde cirkel!

(Brønderslev, 2018-11-09)

#1099

jeg er enig med budskabet og mener, at stramninger af fravær er en forkert måde at løse de reelt problemer på, som undervisningsministeren desuden ikke anerkender.

(København NV, 2018-11-09)

#1103

Jeg er helt enig og føler selv denne stress i mine hverdage

(Hvidovre, 2018-11-09)

#1104

Jeg skriver under fordi jeg selv går på gym og jeg har det virklig hårdt allerede med det nuværende system så det vil bare gøre det hele værre

(Brøndby, 2018-11-09)

#1108

Jeg skriver under fordi at undervisnigsministeret har mistet fokus på selve eleverne og har glemt hvordan det er selv at gå i skole. Hvordan tingene er nu og var engang er ikke det samme og det fokus der er blevet sat på at elever skal kunne komme til tiden for ellers er det en “straf” det er en forkert måde at behandle de unge på som går lige så meget op i deres skolegang for man vil gerne have en god uddannelse. Jeg skriver under fordi jeg selv har gået på gymnasiet for 2 år siden og jeg havde de samme problemer og frustrationer som jer.

(Slagelse , 2018-11-09)

#1113

Jeg synes at der er en komplet latterlig idé med 100% hvis man kommer 5 min for sent.

(Roskilde, 2018-11-09)

#1114

Jeg skriver under fordi, at den nye fraværsordning er helt hen i vejret. En lærer burde få lige så meget fravær som en elev. Mange af vores lærer kommer mellem 5-10 min for sent til deres egne timer, tager fravær og hvis en elev fx henter vand, som tager max 3-4 min, får de 100% fravær. Det er jo absurd. Elever burde kunne komme 5 min. for sent grundet trakfik. Politikkerne glemmer, at der rent faktisk BOR mennesker i udkanten af Danmark, og vi er ikke så privilegerede at vi har busser der kører hver 5 min, men de fleste steder HVER TIME. Og hvis der kommer vejarbejde er køen til gymnasiet utrolig lange, da der ikke er mange veje derind til. Så ja, det ville være rart at kunne komme 5 min. for sent ny og næ, når man ikke har egen bill, men bliver nødt til at tage den offentlige transport. Selvfølgelig skal man have en gyldig grund til at komme for sent, men at gøre tingene hårdere og svære for en elev, og specielt i udkanten af Danmark, end det allerede er, er fjollet. Jeg tror at man glemmer, at mange i udkants Danmark allerede har ca. 3 timers transport om dagen i forvejen, 1-3 timers lektier og 8 timers skolegang. Oveni får vi nu fravær for timer, hvor vi allerede er der, så man har slet ikke tid til hvis man FAKTISK har en sygedag. Det er jo en kæmpe stressfaktor oveni. Så for alle gymnasieelevers skyld, så håber jeg, at 50%'s fravær kommer tilbage.

Hav' en god aften.

(Sundby, 2018-11-09)

#1121

Fordi jeg synes det er sindssygt hårdt at disse regler træder i kraft.
Det gør det endnu mere stressende for mig at skulle nå alting på en gang og ikke blive punket i hovedet med fraværssamtaler mv.

(4930, 2018-11-09)

#1123

Jeg synes ikke det kan være rigtigt, at stressniveauet skal presses endnu mere for os unge. Jeg har selv migræne, hvilket gør at jeg en gang imellem er tvunget til at tage fri. Det kan heller ikke passe, at man ikke kan komme 5 min for seng grundet transport, eller at der ikke er plads til en tandlægetid eller en sygedag.

(Grenaa, 2018-11-09)

#1130

Jeg skriver under fordi jeg simpelthen ikke kan forstå meningen bag de nye fraværsregler...

(Kbh , 2018-11-09)

#1138

Jeg er enig!!!!

(Nakskov, 2018-11-09)

#1157

Jeg skriver under, fordi det er urimeligt, at fysisk og mentalt helbred ikke er en prioritet i uddannelsessystemet. Det er urimeligt, at I man kan forvente så meget af elever eller studerende. Hvordan kan man udsætte største delen af all unge for stress på den måde?

(København, 2018-11-09)

#1163

Jeg skriver under fordi, jeg tror ikke på, at det en holdbar løsning. Jeg tror, det vil give eleverne mere “dumt” fravær. Jeg ved personligt selv, at hvis jeg kommer fem minutter for sent, så er der en årsag til det, da jeg ellers er pligtopfyldende, men jeg ved også, at med den nye ordning, så gider man da ikke sidde til et modul, hvor man alligevel ikke “har været til”, udelukkende fordi, man kom fem minutter senere ind af døren. På vores gymnasie skal man skifte lokale også, det kan være svært at finde rundt af og til, så derfor sker det, at man kommer fem minutter senere.. Jeg synes ikke det er i orden. Tilbage til at man også kan få 50% fravær!

(Grenaa, 2018-11-09)

#1167

.

(Holte, 2018-11-09)

#1174

Jeg skriver under fordi jeg selv synes at alle disse regler, omkring fravær og i det hele taget skolen, er blevet for meget.

(Odense, 2018-11-09)

#1177

Fordi jeg er enig i at vi skal stopppe med at sætte så mange regler op, det gør kun at eleverne får mere fravær og går ned med stress. De nye gør intet godt.

(Hjortshøj, 2018-11-09)

#1182

Er selv lige blevet student. Har oveni en kronisk sygdom som har gjort fraværsprocenten besværlig, det KAN GØRES BEDRE

(Esbjerg, 2018-11-09)

#1184

Fordi jeg selv lige er blevet færdig med gymnasiet og har oplevet hvor presset det kan være med lektier og afleveringer og andre ting i ens liv der fylder. Personligt var jeg møg stresset i den sidste tid 3. Op til læseferien hvilket førte til øget fravær og generel manglende koncentration i timerne fordi jeg var fyldt op. Ville sp gerne have taget en fridag hist og pist men vidste dette ikke var muligt uden at det ville påvirke mir fravær for kraftigt efter næsten en måneds sygdom og en misset studietur....

(Græsted , 2018-11-09)

#1187

Jeg skriver under, da det er åndssvag og ignorant beslutning.

(Hjørring, 2018-11-09)

#1189

At det ikke kan være rimeligt at man skal have en hel times fravær fordi at man kommer 5 min. For sent eller fordi at man skal tisse da man ikke nåede det i pausen.

(Aalborg , 2018-11-09)

#1198

Jeg selv der studerende der mener at fraværsprocentsgrænsen er alt for lav

(Agedrup, 2018-11-09)

#1199

Det er direkte retdaret at jeg og mange andre skal få 100% fravær, fordi et tog fx ikke kan komme til tiden.

(Bjerringbro, 2018-11-09)