Red børnehuset fyrtårnet

Nu er det på tide at vi står sammen, vi skal redde børnehuset fyrtårnet en gang for alle.

Nordfyns kommune børne- og  ungeudvalget har i sinde at nedlægge vores kære børnehave, som desuden er den eneste DGI børnehave i nordfyns kommune. Som de fleste allerede ved er der ved at blive opsat en varmepumpe i bygningen til omkring 700.000- 800.000kr. Det giver ingen mening med alt den investering for et sted der står til ag lukke.

Børnehuset fyrtårnet har så meget livskvalitet og der bliver altid gjort en ekstra indsats for vores børn, alle bliver set og alle får  den hjælp de har behov for. Fyrtårnet kan rumme alle slags børn og gør så mange gode ting for vores børn. De tager på massere af udflugter, bruger deres naturlegeplads der er stor og rummelig, har cykeldage 1 gang i ugen hele sommeren hvor de lære at blive sikre i trafikken og med flere cykelture til oasen ved Hasmark strand hvor de bruger hele dagen på at dyppe fødderne i vandet, lave bål og hygge på legepladsen, lave fælles aktiviteter og spise madpakker. Udover børn, er der også et gynmastik hold for ældre der kommer og laver gynmastik og tumler med børnene.

Fyrtårnet rummer lokaler som bliver benyttet af de lokale dagplejere hvor de mødes og har hyggeligt samvær med de andre grupper. Den indeholder lokaler til overværet samvær for børn og forældre som finder det trygt og rart.

Der er stor gymnastiksal hvor der bliver brændt en masse krudt af de dage hvor vejret ikke er med os. De knus elsker deres gymnastiksal og glæder sig hver gang til at komme ind og lege og tumle.

Fyrtårnet rummer så meget mere end der er beskrevet, og den har rigeligt af fordele til at måtte få en chance til at overleve.

Støt op om børnehuset fyrtårnet og sæt din underskrift på at vi vil sikre vores børn det bedste sted, og sikre børnelivet på landet.

Jeg giver med min underskrift Christina jepsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.