Perululernermi pissarsiassat skat-eerutigineqartarnerat / Skatteforhold ved kritisk sygdom

(Dansk tekst længere nede)

Atsioqataaniaruit immersueriarlutit e-mailinni tigusat aamma tuussavat akueriniarlugu (asuli arlalinnik atsiortoqannginniassammat taamannak aaqqissuussaagami)

Perululernermi, kræftilernermi, allatigullu assingusuni aqqusaagaqarnermi gruppelivsforsikring-imiik aningaasat ataasiarlugit pissarsiassat Danmarkimi skatseerutigineqarneq ajorput, taannali Kalaallit Nunaanni atuutinngilaq. Assersuutigalugu SISA-mi pensionsopsparinngeqaruit tassuunalu gruppelivsforsikring-eqarlutit, tassaniik perululernermi 100.000 ataasiarlugu pineqarsinnaasut, nunatsinnut skatseerutigineqartarput 45% tikillugu. Tassuunalu aningaasat pingaarutillit annertuut annaanneqartarlutik. SISA Forenede Gruppeliv-imut isumaqatigiissuteqarpoq, ilaasortani sillimmaseqqallugit. Forenede Gruppeliv iserfigigaanni takuneqarsinnaavoq engangsbeløb perululernermi pineqarsinnaasoq "skattefrit beløb"-iusoq. Kisiat SISAp isumaqatigiissutaa malillugu ilaasortai Kalaallit Nunaanut skat-eertussatut inissinneqarnikuullutik. Nittartagaanni tamanna nanineqarsinnaavoq:

Ajuissortillugu inuit ilai sivisuumik sulisinnaajunnaartarput , ilai qaammatit arlallit, taamaasillutillu isertitarisinnaasaat killeqartorujussuanngortarlutik. Ilai meerallit, ilaqutallit, sulilu akilersugassallit. Taamannak akileraartitsisarneq tulluanngilaq, artukkiiginnarnerullunilu. Sooq Danmarkimi "skattefritbeløb"-itut inatsisitigut inissinneqarnikut, Kalaallit Nunaanni assinganik pineqassanngillat?

Sanngiinnersartagunukua oqilisaaviginiartussaagigut, artukkernagit. Ilaqutaasut aamma eqqugaasarput, inuuniarnerlu oqimaallisinnaasarluni, akilersuinerit, akissaqarniarnerillu tungaatigut. Tassuunalu illersorneqarnerat amigarpoq. Aningaasat ataasiarlugit pissarsiassat piffissami annertuumi atorneqarsinnaasutut isigineqartussaapput, ikiuutissatut, taamaattorli Kalaallit Nunaanni ilanngaavigineqartarput annertoorujussuamik.

Atsiornerit inatsisartunut ingerlateqqinneqarnissaat anguniarneqassooq, inatsisitigut perululertut illersorneqalernissaat anguniarlugu. Kalaallit Nunaanni gruppelivsforsikrinngimit pissarsiassat skat-eerutigineqartarunnaarnissaat angorusullugu atsiornernik katersisa, perululertut ilaqutaasullu oqilisaavigineqarnissaat tapersersorlugu.

Illit nammineq kræftimik imaluunniit perulluummik eqqugaassagaluaruit, sulisinnaanerit killeqalissagaluarpat qanoq inissisimalissagaluarpit? Akissaqarniarnerit qanoq inissisimalissagaluarpa?

----------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis du vil underskrive, skal du udfylde felterne og bekræfte en besked sendt til din mail (dette for at man ikke kan underskrive flere gang for andre)

I tilfælde ved nyopstået kritisk sygdom, kræft, eller lignende tilfælde bliver engangsbeløb udbetalt fra en gruppelivsforsikring ikke beskattet i Danmark, men dette er ikke gældende i Grønland. Hvis du for eksempel har en pensionsopsparing hos SISA og har en gruppelivsforsikring igennem dette, kan du ved nyopstået kritisk sygdom få udbetalt en engangsbeløb på 100.000, men hvor disse bliver trukket i Grønlandsk skat på op til 45%. Derigennem bliver der derfor tabt betydeligt store beløb. Medlemmer hos SISA er forsikrede gennem Forenede Gruppeliv, og hvis man går ind på deres hjemmeside, kan man se at engangsbeløbet er skattefrit. Men SISAs aftale lyder på at deres medlemmer skal beskattes til Grønland. Se disse på deres hjemmesider:

I svære tilfælde kan nogle ikke komme tilbage på arbejde i lang tid, nogle i flere måneder, og derfor får meget begrænsede indkomst. Nogle har børn, familie og udgifter der skal betales. Sådan en stor beskatning er ikke passende, og giver kun en byrde. Hvorfor skal dette engangssum være skattefrit ifølge lovgivningen i Danmark, og ikke være gældende på samme måde i Grønland?

Det er de svage vi skal støtte og ikke give dem en yderligere byrde. Familien bliver også ramt, og byrden i at kæmpe med at have råd til hverdagen og regningerne burde være mere beskyttet. Engangsbeløb der bliver udbetalt ved kritisk sygdom burde ses som en hjælp der kan række til flere måneder, som et hjælp, men i stedet bliver der trukket store beløb fra dette i Grønland.

Underskriftindsamlingen har det formål at indsamle underskrifter der skal gives videre til Inatsisartut, for at kæmpe for en beskyttelse ved lov, af de der er ramt af en kritisk sygdom. Lad os samle underskrifter sammen for at støtte op om at der ikke skal beskattes for engangsbeløb der udbetales ved kritisk sygdom, og støtte de der er ramt af en kritisk sygdom og for at støtte deres pårørende under deres svære situation.

Hvis du selv skulle blive ramt af kræft eller en kritisk sygdom, og blev begrænset i hvor meget du kunne arbejde, hvordan ville du så stå i din situation? Hvordan vil du stå økonomisk?