Paludan er ikke værdig til Folketinget.

• Vi er en gruppe af borgere der med stor bekymring følger den højreradikale Rasmus Paludan og hans mulige vej ind i det danske Folketing. (Pt står hans parti Stram Kurs til 2,8 % - 10. Maj 2019)

Vi vil på det kraftigste appellere til Folketingets Udvalg til Valgs prøvelse om at indstille til, at Rasmus Paludans personlige forhold og ytringer skal have konsekvenser for hans valgbarhed - og appellere til at de 179 folketingsmedlemmer skal stemme om hans valgbarhed. Jvf Grundlovens kapitel 4 - Valg til Folketinget, § 30

Det er en meget stor ting at bede om, når en kandidat er demokratisk valgt, men vi mener, at der er en række punkter, der gør, at Rasmus Paludan ikke bør sidde i Folketinget.

1) Rasmus Paludan har i en video ytret, at han synes, at samtlige muslimer i verden bør udryddes. Jurister har vurderet, at der er tale om opfordring til folkemord og etnisk udrensning.
Det er så vanvittig og ubehagelig en ytring, så det bør diskvalificere hvem som helst.
Rasmus Paludan siger idag, at det var en spøg. Der er absolut ikke noget underholdende ved folkemord.

Link: https://jyllands-posten.dk/politik/ECE11368718/rasmus-paludan-i-video-det-bedste-ville-vaere-at-der-ikke-var-en-eneste-muslim-tilbage-paa-vor-kaere-jord/?device=mobil

2) Rasmus Paludan har uddelt flyers og lavet tweets på Twitter og skrevet på sin hjemmeside om de mest ubehagelige og uhyggelige apartheid regler. Bl.a om at muslimer ikke må tiltale etniske danskere, ikke må købe ind i danske butikker og andet vanvittigt nonsens.
Den slags tankegods troede vi aldrig, at vi igen skulle opleve i Danmark, og det er yderst skræmmende at opleve dette.
Rasmus Paludan mener igen, at der var tale om en spøg. Og igen mener vi, at der absolut intet underholdende er ved apartheid og materiale og budskaber der giver mindelser om nazisternes Nürnberglove.

Link: https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/dokument-afsloerer-paludans-vilde-apartheid-forslag/7626831

3) Vi finder det meget bekymrende, at Rasmus Paludan, der er uddannet advokat, tilsyneladende har store problemer ift. at omgås medmennesker og håndtere uenigheder på en nogenlunde hensigtsmæssig måde.
Det er kommet frem, at Paludan har chikaneret en medstuderende på jurastudiet i flere år og i en grad der gjorde, at den chikanerede fik et polititilhold mod Paludan. Det skal nævnes, at der skal meget til, før politiet udsteder et sådant. Endvidere blev Paludan dømt i retten for at tale meget fornærmeligt til den betjent, der måtte give Paludan tilholdet. Paludan mente tilsyneladende, at politimanden var i forhold med den medstuderende som Paludan forfulgte og stalkede gennem flere år.

Det skal også nævnes, at den kvinde der i april 2019 vandt en sag mod Paludan omkring racisme bad politiet om et tilhold mod Paludan, da hun følte sig meget intimideret af ham.

Ligeledes er det kommet frem, at Rasmus Paludan har sagsøgt folk for meget banale ting. Bl.a for at kalde ham 'Smørhår' og 'Slikfriller'. Det virker meget aparte og hyklerisk at føre kampagne i offentligheden for den absolutte ytringsfrihed samtidig med, at man kalder folk for affald, kriminelle samfundstabere, kalder koranen for den 'Store luderbog' og generelt kalder alt og alle for 'Homo', samtidig med at han ikke selv tåler kritik Senest har han for åben skærm kaldt Mimi Jakobsen for 'Nazisvin'.

Vi finder det meget bekymrende, at en person med en sådan adfærd risikerer at få adgang til den magt, en plads i Folketinget giver.

Link: https://arbejderen.dk/idekamp/blackface-og-m%C3%B8rkl%C3%A6gning

4) Rasmus Paludan taler utrolig hadsk og grimt om især muslimer, men også helt generelt har han udtrykt sig voldsomt kvindefjendsk - hvilket er meget bizart, da Paludan ikke er sen til at påpege, hvor kvindeundertrykkende islam er.
Vi finder hans 'hatespeech' uacceptabelt og meget uværdigt for især et folketingsmedlem.

Vi lægger ikke skjul på, at vi er meget meget uenige i Rasmus Paludans politiske holdninger og menneskesyn men det er ikke derfor vi mener, at han bør formenes adgang til Folketinget, men simpelthen fordi vi mener, at han er meget uegnet til at besidde et sådant hverv, af de årsager vi beskriver her samt de to domme mod ham, og vi appellerer til, at de nu siddende partier i Folketinget vurderer Paludan uværdig.

Læs også her hvor Roger Buch argumenterer for, at Paludan kan vurderes ikke valgbar: https://www.dmjx.dk/aktuelt/viden/nye-kommunale-regler-vil-faelde-paludan

• Med venlig hilsen
    Jens Andersen