Ordentlig skolegård på Herlev Byskole nu!!

Vores børn i indskolingen og SFO´en på Herlev Byskole afdeling Eng. skal have adgang til en reel skolegård med passende aktivitetsmuligheder og faciliteter, der fordrer fysisk aktiviteter og udfoldelse og som er sikker.

Den eksisterende skolegår rummer ikke tilstrækkeligt med aktivitetsmuligheder for indskolingens 8. klasser (0-3. klasse), altså 160+ børn, den er uindbydende, utilstrækkeligt vedligeholdt og nærmest ufremkommelig når det regner og er blevet indskrænket af hegn flere steder og lige så cyklerstativer med dertilhørende cykler pga. byggeriet af faglokaler men især daginstitutionen, som ingen aner hvornår vil være færdigbygget.

Dertil er skolegårdens tidligere ene gynge væk på ubestemt tid, rebtårnet, klatretårnet og de to snurretoppe på bakken er lukket af på ubestemt tid på grund af faldunderlagsundersøgelser som har stået på siden før juleferien.

Det er uacceptabelt og skal ændres nu!!

Vores børn skal ikke vente længere på den skolegård de blev stillet i udsigt skulle være der efter sommerferien 2022.

Vi som forældre insisterer derfor på, at Herlev Kommune sikrer Herlev Byskole afd. Engs skolegård bliver ordnet nu, så vores børn rent faktisk har mulighed for fysisk udfoldelse i frikvarterer og i SFO´en.

Anja Henriksen, Mor til Mira i 1.C    Kontakt forfatteren af dette andragende