Nej tak til børnefabrikker i Bramming.

Nej tak til Børnefabrikker i Bramming – del din støtte!

Esbjerg byråd har modtaget et forslag om at sammenlægge de to folkeskoler i Bramming, så Nordre Skole skal have alle 0.-5. klasser og Bakkevejens skole alle 6.-9. klasser fra August 2020. Forslaget skaffer kommunen en besparelse på 4 millioner kroner ved bl.a. at lade klassekvotienten stige på årgangene, i det man kan fylde klasserne op. Vi ønsker ikke at vores børn i Bramming skal gå som burhøns i kæmpeklasser!

Ydermere vil besparelserne bl.a. betyde:
• Man fratager børn muligheden for skoleskift fx. i forbindelse med mistrivsel
• Mange klasser på en årgang – det enkelte barn bliver blot en i mængden
• Mindre lærertid til den enkelte elev
• Klasser skal brydes op og nye dannes
• Et farvel til to velfungerende skoler med hver deres kultur og traditioner
• Mange lærerskift
• Børnefabrikker --> Flere elever i klasserne

Vi siger NEJ til sådanne børnefabrikker I Bramming! Politikerne arbejder hurtigt og vedtager besparelserne senere i kommende uge. Hvis du også er imod dette spareforslag, så skriv under NU og råb politikerne op.

Ved at underskrive giver jeg Martin Lykke tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.