Næstved Havn - Forkert Placering

216804947_946670052896933_772163352658942755_n.png

Vi ønsker en faglig korrekt sagsfremstilling af udflytningen af Næstved havn med udgangspunkt i fremtidig placering på Ydernæs ved Fiskerhusvej.

Området omkring Stenbæksholm er naturskønt med fjord, golfbane, Evendalen, kanal, maritimt miljø og Lagunestien der løber langs kanalen. Lagunestien langs kanalen bliver brugt flittigt af løbere, cyklister og til at gå ture af kommunes borgere.

En ny havn i Stenbæksholm vil ødelægge den lille landsby og de omkringliggende landskaber samt nedlægge Lagunestien. Det vil gå ud over områdets store fauna og megen dyreliv og fritidslivet i området.

Vi mener ikke, at området skal bruges til industri, men til beboere, fritidsliv og natur.

Placeringen af havnen i Stenbæksholm vil yderligere give en stor belastning fra tung trafik og danne kø og trafikpropper til og fra Næstved - Karrebæksminde.

Arealerne ved Stenbæksholm er det bedst beliggende område i Næstved for fremtidig parcelhusgrunde, hvor kommunen vil kunne få stor indtjening ved salg af grunde, som på samme tid vil kunne finansiere et nyt havneanlæg.

Der er ikke udfærdiget nogle driftsmæssige budgetter for en fremtidig havn i Stenbæksholm. På nuværende tidspunkt ønsker nuværende kunder af havnen mere areal end det areal, som er med i den nuværende plan for Stenbæksholm kan tilbyde. Det vil dermed sige, at der hurtigt vil komme yderligere udvidelser og vil belaste området endnu mere.

Næstved Kommune har ikke beregnet eller fremlagt planer for etablering af havn ved Ydernæs, med udkørsel af Fiskerhusvej. Vi ønsker en faglig korrekt sagsfremstilling med udgangspunkt i fremtidig placering på Ydernæs ved Fiskerhusvej.

Flyt havnen til Ydernæs så vi kan:

• Bevare landsbyen Stenbæksholm
  • Bevare de naturskønne områder
  • inklusiv Lagunestien
  • Udstykning af grundene i Stenbæksholm og give ekstra indtægt til Næstved Kommune
  • Få en bedre havn, hvor der er plads til skibe og bygninger
  • Undgå trafikkaos på vejen mellem Karrebæk og Næstved

Hjælp med din underskrift til at støtte ovenstående.

På bestyrelsens vegne,

Stenbæksholm Bylaug

Stenbæksholm Bylaug     Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Stenbæksholm Bylaug  tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.