Gustavs underskriftsindsamling imod lukning af Mirabell & Cafe 33 i Hjørring

Hej

Her er det muligt at underskrive elektronisk, hvis du ikke kan komme forbi Mirabell og Cafe 33 Østergade 33 Hjørring

Jeg og mine kollegaer, der arbejder på Mirabell og Cafe 33 i Hjørring har desperat brug for din hjælp i form af din underskrift. Vi er 20 sårbare borgere, der kan risikere at miste vores arbejdsplads. Vi laver et reelt stykke arbejde i form af brugskunst, som vi fremstiller og sælger i vores skønne butik, hvor der er god beværtning i vores lille hyggelige cafe. Det er ikke noget stedet tjener på, da indtægten går til kommunen. Vi borgere/brugere får ingen løn - man kan sige, at det at være så heldig at arbejde på Mirabell og Cafe 33 er løn i sig selv.

Jeg er sårbar borger i Hjørring kommune. Jeg hedder Gustav og er 23 år og har diagnosen autist. Der er mange udfordringer i at have en diagnose som autisme. Der er mange funktionstab i privatlivet, som man bliver nødt til at forholde sig til og acceptere, når man er ramt af en invaliderende diagnose som autisme. Det er en kæmpe sorg ikke at have frihed i sit liv til at følge sine drømme, som de fleste andre mennesker har mulighed for i Danmark - Mirabell og Cafe 33 er med til at udfylde og opfylde mit behov for at have et godt arbejdsliv, nu når det ikke kan være anderledes.

Måske tænker politikerne i byrådet, at der er jo andre steder jeg kan være, men det er der ikke for mit vedkommende, da jeg har brug for en meget lille arbejdsplads, for ellers bliver jeg alt for sanseforstyrret, hvilket dræner mig for alt energi. Mine kollegaer har også brug for små rammer og ikke store værksteder med larmende maskiner og mange mennesker. Vi har heller ikke brug for at blive flyttet i en kælder, hvor det ikke giver mening at sidde - vores arbejde på Mirabell og Cafe 33 giver mening, det er et reelt stykke arbejde med rigtige funktioner, der giver mening. En tungsindig grå dag bliver som oftest vendt til noget godt efter endt arbejde der.

Jeg ville ønske, at jeg og mine kollegaer havde samme mulighedder, som de fleste mennesker har. Som borger har jeg, som alle andre, ytringsfrihed i et demokratisk land - derfor dette  opråb!
Skriv under på, Mirabell og Cafe 33 ikke skal lukke på grund af besparelser i Hjørring kommune.
Mange tak for din opmærksomhed.

For yderligere information om vores arbejdsplads og produktion tjek FB (Mirabell og Cafe 33).