Minimumsnormeringer i Rudersdal Kommune!

hvorerderenvoksen.jpg

Der er brug for at vi siger fra overfor Jens Ive, efter han i Politiken har meldt ud, at der ikke kan rekrutteres pædagoger til daginstitutionerne. (link: https://politiken.dk/indland/kobenhavn/art8187368/Rudersdals-borgmester-skyder-minimumsnormeringer-ned-Vi-kan-ikke-finde-p%C3%A6dagogerne)

Skal vi i vores kommune bare rulle om på ryggen, og lade over 2 års folkebevægelse #hvorerderenvoksen sive ud i sandet, når kommunen endelig har fået bevilget øremærkede millioner, specifikt til daginstitutions området, og så acceptere at disse penge potentielt går til andre områder i stedet, eller bliver sendt retur til staten?

Det virker absurd, at rekruttering af pædagoger er det eneste, der afholder os fra at få minimums normeringer. Det er en for bekvem undskyldning, som fuldstændig fritager ham ift at gøre noget helt konkret. Da det så i stedet kommer til at handle om huspriserne (som er en del mere besværligt at gøre noget ved politisk). Hvis rekrutteringen virkelig er begrundelsen, hvor langt er kommunalbestyrelsen så kommet i dialog med BUPL, der allerede sidste år gik ud og kom med forskellige løsningsforslag til at finde flere pædagoger, bla. arbejdsforhold, løn, opkvalificering af PAU'er mm.

Er helt med på, at der er kommet flere børnefamilier til kommunen end Jens Ive havde regnet med, men så må han tage ansvar for disse, de er sgu da kommunens fremtid!

Jeg giver med min underskrift Sander Berden tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.