manglende varme i vores lejligheder

keeping-warm-this-illustration-depicts-a-man-bundled-up-and-trying-to-keep-warm-with-a-small-stock-illustrations_csp5265505.jpg

Til hvem dette måtte vedkomme ( Driften i tingbjerg, adminstrationer og bestyrelser i fsb og sab)

Vi beklager at måtte skrive til jer ang varme problemer i flere lejemål i tingbjerg.
Mange af os har flere gange været i kontakt med ejendomskontoret, for at få løst problemet, men vi oplever at der ikke bliver gjort noget ved det eller ikke at blive taget seriøst.

Vi har alle store problemer med at varme vores lejligheder op. I gennemsnit har vi ca 18-19 grader selvom vores radiatore står på 5. Mange oplever at hvis vi skruer vores radiatore ned på 3 så kommer der slet ingen varme. Nogle af os har haft forskellige vvs firmaer ude og den besked vi får er, at man skulle kunne holde en rumtemperatur på 20-21 grader hvis radiatoren står på 3, og at de godt kunne skrue lidt op for anlægget i kælderen, men at man ikke var særlig glad for at gøre det!.

Vi betaler alle i snit mellem 13.000-14.000 om året i varme, nok til at holde en gennemsnits villa, god varm i samme periode.

Udover radiatorvarmen, oplever mange af os at der er kolde ydervægge og utætte vinduer, hvilket heller ikke er til gavn for varmen i lejlghederne.

Problemet med kolde ydervægge er efterhånden så stort i nogle lejligheder, at det ikke er muligt at stille noget op ad ydervæggene, grundet stor risiko for skimmelsvamp. Det eneste man får at vide på ejendomskontoret, er at de godt er klar over at det er et problem. De anbefaler ikke at man stiller noget op af disse vægge!. Man har feks stillet et termometer op i stuen i 1-2 måneder. Det er fint at kunne finde ind til problemet, men derefter sker der ikke rigtig mere.

Vi oplever at der ikke rigtig bliver fulgt op på noget.

Vi ved at en del lejemål er på tegnebrættet til at blive renoveret i følge jeres nye helhedsplan. Desværre har vi erfaret, at en del af de lejemål der netop er renoveret, er medskriver på denne skrivelse. De oplever stort set de samme problemer som i de lejligheder der ikke er renoveret. Så i takt med at man planlægger nye renoveringer af hele lejligheder og nye byggerier, ville det klæde jer, at tage stilling til og udbedre de problemer vi allerede oplever. Som det er nu, er opfattelsen at renoveringerne bare er at sminke et lig, så man har et fint billede udadtil.

os der fryser i Tingbjerg    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift os der fryser i Tingbjerg tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.