Lukning af FynBus ruter på Enebærvej

Der har de sidste år været tiltagende trafik gennem Enebærvej/Brombærvej/Bjørnemosevej til gene for beboerne. FynBus har flere ruter på de nævnte veje. Der kører 8 busser hver morgen mellem kl 7.30 og 8.00 på strækningen Enebærvej/Brombærvej/Bjørnemosevej, 6 med retning mod Hestehaven. Mindst 3 af busserne med retning mod Hestehaven er tomme når de når Enebærvej, og i de resterende busser sidder mellem 1 og 4 personer. Ruten 61E mod Svendborgvej er oftest tom når busserne kører gennem Enebærvej. Vi føler at det er unødvendigt at FynBus har ruter gennem kvarteret, især fordi der færdes mange skolebørn og cyklister på vejene om morgenen. Vi har også været i dialog med FynBus og spurgt om de kunne sænke deres fart på Enebærvej til 30km/t, hvilket de ikke vil gå med til. De vil fortsat køre 50 km/t på strækningen, hvilket i teorien er lovligt, selvom den er markeret som en 30km zone.

Denne underskriftsindsamling støtter lukning af alle FynBus kørslerne på Enebærvej/Brombærvej/Bjørnemosevej.

De busser der kører med elever til/fra uddannelses institutioner må sætte eleverne af på Landbrugsvej/Svendborgvej.

Vi håber på at du vil støtte op, om at få vejstøjen sænket i vores kvarter. Husk at bekræfte din underskrift i din mail efterfølgende.

Tak 😊

Julia Magdalena Andersen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Julia Magdalena Andersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.