Imod forringelsen af skolebussens nye køreplan!

I forbindelse m. ændringen/forringelsen af køreplanen for skolebussen har mange forældre udtrykt stor frustration og står nu med store problemer ifht. kørsel til og fra skole fra både Hylke , Stilling, Gram og Skanderborg centrum, da bussen nu ikke længere kører til/fra Møllegade men standser/starter v. Campus/Højvangen. Der henvises til, at bus 331 skal benyttes for dem, der bor i Skanderborg, men denne kører ikke gennem Virring om morgenen, så forslaget er ikke brugbart, og børn, der skal til skole i Skanderborg, kan ikke nå at komme til tiden. Børn i Stilling og Gram har ingen muligheder hverken frem eller tilbage!

Herudover påvirker det også muligheder for ture ud af huset feks. til Skanderborg midtby, kulturelle muligheder eller naturoplevelser i dagtimerne, hvilket der ellers var skabt ekstra fokus på i den kommende tid, da afgange midt på dagen også bliver sløjfet. Det kommer til at påvirke Virring skoles elever (og deres forældre), men også Bakkehuset, Toftegården og Tusindfryd bliver ramt.

Det bliver også sværere for elever at komme til fritidsaktiviteter, der foregår uden for Virring og Hylke, da busforbindelserne i forvejen er sparsomme.

Der har ikke været officiel høring om denne beslutning, så ændringen er kommet som en tyv i natten, hvor de, der kommer i knibe, ikke har haft mulighed for indsigelse. Skolebestyrelsen går ind i sagen, og det vil klart være en fordel at få så megen opbakning til deres indsigelser som muligt.

Denne underskriftsindsamling skal være med til at styrke argumenterne imod forringelsen og sendes videre til de rette instanser, så vi kan få ændret denne tåbelige forringelse.

Så vær med til opråbet og vis, at der er brug for, at skolebussen fortsætter som hidtil!!

Jeg giver med min underskrift Pia Udengaard tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.