Ud af folketinget med Mette Frederiksen

Quoted post


Gæst

#38 Re: Ud Med Mette Frederiksen!!

2013-12-22 11:55

#37: Allan - Ud Med Mette Frederiksen!!

Nej - samlevende og ægtepar bliver ikke ligestillet. Samlevende bliver meget dårligere stillet, da vi ikke kan trække hinandens fradrag og ikke har arveret, eller kan gøre brug af bodeling. Desuden er dét at gifte sig et valg, og man gør det, når der er råd til det, og mulighed for det.

Gensidig forsøgerpligt burde helt fjernes. Det er fra en tid, hvor manden arbejdede, og konen gik hjemme og passede børn og hus. Det blev indført for at sikre at manden ikke drak alle pengene op, og konen og børnene kunne få mad.

Dagens Danmark er ikke bygget op til, at en familie kan leve af én indkomst, hvor lønnen er en udbetaling på 12000-14000. Og nu taler jeg kun om dem over tredive. Da min kæreste ikke er far til min søn, må han tjene op til 23000, før hele min kontanthjælp er væk. Min søn fylder 15 næste gang, og det betyder at børnefamilieydelsen går ned på omkring 900 kr. Vi kan ikke leve for så få penge. Og nej, jeg kan desværre ikke gå ud og få et job, da jeg er syg.

Svar


Gæst

#50 Re: Re: Ud Med Mette Frederiksen!!

2013-12-22 16:11:26

#38: - Re: Ud Med Mette Frederiksen!!

okay. Mig bekendt har man fået øjnene op for det med fradraget og det tror jeg vil blive rettet op. Arveret? Er det et problem så lav et testamente. Modregning i kontanthjælp. Hvis ikke jeg tager MEGET fejl ligger grænsen for at din kontanthjælp forsvinder et pænt stykke over de 230.000,- du beskriver. Korriger mig venligst hvis jeg skulle tage fejl omkring det.

Hvordan tror du gifte par med samme regler har overlevet. Kan ikke lige huske der var stor postyr omkring dette.

Er principielt dog enig med dig omkring at det ikke er særligt sjovt, men at forvente at Venstre vil tilgodese lavindkomstgrupperne er latterligt, og der er jo intet andet alternativ