BefriFrigg&Marley


Gæst

/ #407

2016-11-17 11:38

Det gør jeg i håb om at kunne være med til at redde disse to hunde fra at blive aflivet uden nogen som helst grund. Disse hunde har aldrig bidt eller udvist truende adfærd. Rigtig mange hunde, er blevet aflivet uden at have udgjort nogen som helst fare for andre mennesker eller dyr. Der har ALDRIG været belæg for at indføre et forbud mod specielle hunderacer. Det er ikke hundene som er et problem. Alle hunde kan opdrages til at bide. Det er EJERNE som er problemet ikke hundene. Og lige præcis disse to hunde har dyrlægens bekræftelse på at de IKKE indeholder gener fra hundene på forbudslisten.
Jeg var til høring omkring hundeloven og alle eksperter undtagen DKK var enige i, at der intet belæg er for at disse hunde skulle være farligere end andre. Denne lov skal i allerhøjeste grad tages op til revision. Og det samme vil jeg opfordre journalisterne til at gøre. de har pustet til ilden ved at bringe fotos af muskelhunde i forbindelse med bidskader. Hvis man tog sig tid til at nærlæse artiklen viste det sig, at der var tale om hunde a racerne labrador, gravhunde etc etc.
Hundeloven er klart en ommer