Beskyt privatlivets fred!


Gæst

/ #149 Re: Hader skat -

2013-07-11 02:16

#143: Hader skat -

Godt at få hostet lidt af, men ...
ville det ikke være på sin plads måske at oplyse lidt om årsagen til SKAT's indgriben i din virksomheds økonomi ?? 


Betal din skat og dine regninger med glæde, du har selv skabt begge dele.

Lad være med at stifte eventuel gæld bare for fradragets skyld, det skal dog alt sammen betales tilbage.

Tag kun de lån du er sikker på at kunne betale ved normal drift af virksomheden.

Lad ikke dine ansatte lide under, at du ikke kan styre din økonomi, trods de ansattes ihærdige arbejdsindsats.

 

Dette kan virke som en gang 'Kloge Åge', men jeg er efterhånden så træt af virksomhedsejere, som:
- ikke forstår, deres virksomhed ikke får alt mulig offentlig hjælp i en krisetid
- ikke forstår, hvorfor de hellere rent samfundsmæssigt skal ansætte dansk arbejdskraft
- ikke forstår, at udenlandsk arbejdskraft skal betales & behandles ordentligt
- ikke forstår, hvorfor deres salg falder, når deres lønninger går til udlandet


Jeg har absolut intet imod udenlandsk arbejdskraft i Danmark, på samme måde som jeg intet har imod danskeres arbejde i udlandet, men jeg har noget imod arbejdsgivere, som hyler over forholdene for erhvervslivet herhjemme, når de selv har været med til at skabe disse forhold.
Nu vil du så sikkert sige, at du ikke har været medvirkende til de nuværende forhold, og altid har betalt dine ansatte en hæderlig løn efter de gældende aftaler; men dertil er kun at sige, at du har lige så meget med krisen at gøre, som alle medlemmerne af fagforeningen 3F har med blokaden af 'Vejlegården' at gøre.

Den største årsag til vores nuværende krise har alle de virksomheder, som bankerne var dumme nok til at stole på gennem kæmpe lån på tvivlsomme vilkår.
Disse virksomheder har, som du selv antyder i dit indlæg, valgt blot at erklære sig konkurs, da der netop ikke længere var 'fuld samarbejde' fra bankens side længere; men at dette så ramte en masse aktionærer, sikkert også mange fra egne rækker, var disse virksomheder aldeles ligeglade med, når bankerne så måtte henføre disse investeringer som 'Tab'.