Afskaf 4års reglen for læger


Gæst

/ #24

2013-04-15 14:17

Mhp statistik og tal om antal læger der kunne tænke sig eller har taget af sted til udlandet pga 4-årsregeln:

Jeg husker at kun for 2 og 1 år siden jeg udfyldt elektroniske spørgeskemaer enten fra FADL(foreningen af danske lægestuderende) eller KU (husker ikke helt hvilket af de to som stod for det, mest troligt FADL)angående dette.
Spørgsmålen omfattede bla:
Hvordan 4 års reglen påvirker en mhp forlængelse af studietid, stress, konsekvenser og overvejelser om at tage til udlandet.
Ved mange af os som kommet fra Sverige for at læse i Danmark (skabt os et netværk, venner, ægtefæller og et liv i Danmark og gerne vil blive her) skrevet vi overvejer at tage tilbage til Sverige pga 4-års reglen og definitivt tager til Sverige eller Norge hvis det ender med vi falder for den.
Undrer mig virkelig over hvor disse spørgeskemaer er forsvundet hen!?
Måske borde man kontakte FADL, det virker som om(i hver fald under min studietid) at de havet været mere aktive for at modarbejde 4-års reglen end YL og Lægeforeningen. Dog har de heller ikke lykkes særligt godt med at komme ud med budskabet til resten af befolkningen.