Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland
Kontakt forfatteren af dette andragende
Hjemmefødsel
jeg har født hjemme 2 gange og er meget hurtig fødende ca 1 time jeg har været så glad for muligheden for at føde hjemme uden stress det vil være en katastrofe hvis dette ikke bliver muligt håber virkelig vi kan stå sammen for at bevare hjemmefødseler
tanja borreskov Hansen
Denne ordning må under ingen omstændigheder spares væk. Det betyder alt for gravide/fødende at kunne tage imod sit barn i rolige omgivelser. Det er den mest fantastiske start på livet for en nyfødt!
Alting kunne have gået galt under den fødsel, men gjorde det ikke grundet professionelt overblik, fokus og handlekraft.
Vort livs allerbedste oplevelse....
Venter snart mit tredje barn og det skal kun fødes derhjemme
Den støtte jeg fik gav os (for første gang) en god amning!
Skulle jeg have det 5.barn så vil jeg uden tøven vælge denne ordning igen.
En anden årsag er så også at vi bor 1 time fra nærmeste fødegang og det er ret skidt for en lyn føder. Nr 1 tog 4.5 time fra første ve. Nr 2 tog 30 min fra første ve
Nr 3. Tog 20 min fra første ve (blev født i ambulance under blåt blink)
Nr 4 tog 3 timer da han både lå skævt i bækkenet og født som stjernekigger :(
Så ved at fjerne denne ordning skaber i et kaos for de fødende kvinder som bor langt fra fødegangen! Skam jer for at tænke sådan og kig lige på om i ikke kunne skære lidt i jeres egen løn og pensions ordninger osv!!
Jeg forstår ikke regionens udspil. Som bosiddende i en anden region kan jeg kun misunde alle dem, der har denne mulighed, og faktisk er det min og min mands plan at flytte til regionen, udelukkende for at kunne benytte os af dette tilbud!.
Jeg tænker derfor, at andre også kunne have denne tanke. Så ud over at fødslerne er billigere for regionen (end tilsvarende fødsler på hospitalet), så tiltrækker det nye beboere = flere skatteydere.
Det siger også bare lidt om tilbudet, at man er villig til at flytte for det!
| This discussion has been closed. |