Bevar Byoasen som bemandet legeplads
Kontakt forfatteren af dette andragende
Kortsigtet
Københavns administrerende direktør Mikkel Hemmingsen peger i det nyeste nummer af 'Danske Kommuner' i artiklen 'Vi skal også satse på fyrtårnet' meget præcist på, hvorfor det er en dårlig ide:
"Men hvis man tager Nørrebro og Bispebjerg, som begge er mere folkerige end mange kommuner i provinsen og siger, at det er kommuner, så ville de være landets fattigste, fattigere end Langeland og Lolland målt på borgernes indkomst. Og når man ser på de mange tusinde, der flytter ind i København, så er det i høj grad studerende med en indkomst på under 200.000 kroner årligt. Når de får uddannelse og stifter familie, flytter en del ud af kommunen igen."
Kære alle
Gode kommentarer og jeg vil blot opfordre til at møde op til Sommerfesten i ByOasen på Lørdag og vise støtte til projektet.
- Smagsprøver af højbedsgruppens afgrøder (kl.13)
- Æblemosteri og smag vores honning af egen avl (kl.13)
- Dansetelt med børne-cd'er og Niels der spiller på harmonika.
- Bål med Lykkes urtete og saft (kl.13.30)
- Hønseskidningskonkurrence med præmier (kl. 14.30 og igen 15.30)
- Stjerneløb for børn og barnlige sjæle (foregår løbende)
- Fælleslege med Michael "Flittige bier", tovtrækning, hesteskokast mm.(hele dagen)
Vh
Anders Jensen
Miljøpunkt Nørrebro
Jeg er så stolt over at bo i byen og alligevel kunne tilbyde mit barn det bedste fra landet.
Det er et at de mest velfungerende fritidstilbud på Nørrebro. Hvorfor lukke noget, som er en succes?
Hvordan kan man prioriterer en bænk til 1.000.000,- der ikke virker.. kontra en byoase der bliver Brugt, hver dag, af gamle, unge, børnefamilier, senile, hundeejere, tourister etc.
Jeg har Hund, jeg har en dejlig lille pige.. og vi Bruger ByOasen Hver dag, hvis den lukker vender stofmisbrugere, stjålne knallerter, salg af stoffer og andet ubehageligt tilbage til den nedlagte park.. velbekommen
Derfor bevar Byoasen som bemandet legeplads til gavn for os alle.
TAK
Det er et stort tab hvis byoasen skal spares væk.
Byoasen er et symbol på, hvad der gør København til en by, som favner alle aldre og alle sociale lag. I byoasen mødes mennesker med dyr, gamle med unge, danskere med fremmede og det gør den til hjertet af vores kvarter. Mette, Josephine og Michael er kendt af børnene i området, og udover deres fantastiske vedholdenhed og kreativitet mht arrangementer og aktiviteter for Byoasens gæster, så er de kærlige, pædagogiske og sociale og vigtige personer for vores børn, som vi trygt kan overlade til dem en hel eftermiddag, hvis det skulle være.
Tænk jer godt om i kommunen! Byoasen er et helt særligt sted! Intet ville på samme måde kunne forene kvarteret. Det er en stolthed for os i kvarteret, og attraktivt for både turister og borgere fra Københavnsområdet
| This discussion has been closed. |