Bevar Akutklinik og Lægebil i Grenaa
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg har bedsteforældre, der er godt op i årene(82år og 85år) og skulle de have brug for akut hjælp, som ikke var der, kunne jeg godt frygte for deres liv og det samme, hvis det sker med mine venner og bekendte.
Jeg ville ikke kunne tilgive nogen, hvis det frygtelige skete pga manglende akut lægebil/ambulance mm. Så for alt i verden, tænk på menneskene, som det går ud over, og ikke de skide penge. Der kan spares på meget, MEN der kan ALDRIG spares på ting, der kan have altafgørende betydning for menneskers liv og overlevelse!!!
Så lad nu Grenå overleve!!!
Vi har brug for akutklinikken og lægebilen i Grenaa!!!
Vi betaler også skat i Grenaa
Jeg har skrevet under fordi vi også har krav på hurtig hjælp ved sygdom. Vores skattekroner har vel samme pålydende, som skattekroner fra borgere i storbyerne. Så sundhedstilbuddet bør som minimum indeholde det, som vi fik lovning på i 2012 af regionen (Bent Hansen & co.) - det blev til akutklinikken og lægebilen og det står ikke til forhandling!
Hvorfor HELL.ede skal der spares ind på områder der reder liv, jeg har store besværlighedder med at sammenligne rentabilitet og menneskeliv.
Tag jer nu sammen
-Ved et hjertestop pumper hjertet ikke længere blodet rundt i kroppen. Det betyder, at kroppens organer ikke får ilt og begynder at tage skade. Efter 4-6 minutter begynder hjernen at dø.
For hvert minut, der går, uden livreddende førstehjælp, reduceres chancen for at overleve med 7-10 procent. De fleste personer vil få varige skader eller dø, hvis ikke de får hjælp inden for ca. 10 minutter.
- gør noget for hjertet.
Responstid i region Midtjylland 13,7 - 18,5 minutter.
og ja det kan sgu kun gå for langsomt.....
HENRIK MØLLER ANDERSEN.
| This discussion has been closed. |