Trafiksikker Rosenholmvej

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Trafiksikker Rosenholmvej.


Gæst

#1

2014-06-08 08:07

Super godt initiative!!! Husk at komme til møde i Hornslet Hallen den 18. juni, hvor alle interesserede kan diskutere problemet. Se mere på www.hornsletby.dk
pOp

#2 Re:

2014-06-08 13:06

#1: -

Ja , men ikke en Mørke løsning - med bump, der ødelægger mennesker , huse og biler - Lad os blive prøveby for fastmonterede fartkammeraer . Og så drop det tåbelige venstresvings forbud ved Brogården . Hvordan skal Byvej blive Stillevej , når Brugsens levandører tvinges den vej ? Peter's ( kommuneingenørd ) argument for venstresvings forbudet er at bilerne kører for stærkt på Rosenholmvej - så man laver trafikregulering ud fra at loven brydes - Ja - det er godt for retsbevistheden !


Gæst

#3

2014-06-08 20:41

Jeg har selv boet i Hornslet : )
MGR

#4 Flere rundkørsler som løsning?

2014-06-08 20:44

Skift nogle velvalgte vejkryds ud med rundkørsler. Det hjælper på at få farten ned og opmærksomheden på sidevejene op. Der burde også være en rundkørsel ved Kirkeholtvej-Løgtenvej, måske sammen med Segaltvej, i stedet for de to kryds der.

Gæst

#5

2014-06-08 20:51

Jeg bor i Grenaa, hvor bilister stopper for krydsene fodgænger i et fodgængerfelt. Men de gange jeg har benyttet fodgængerfeltet på Rosenholmvej, så er der ikke nogen som stopper for en, selvom man står med mindre børn. Det er en frygtlig farlig vej. Det må være politikernes job at få gjort noget ved den vej med det samme. Det kan ikke gå hurtig nok. Held og lykke til Hornslet borgerne.

Gæst

#6

2014-06-09 10:02

Er træt af at se folk ikk holder tilbage for gamle mennesker og alle andre der gerne vil over vejen!! De kan jo se der er et fodgænger overgang.

Gæst

#7

2014-06-10 16:54

Mega go ide :):)
Signe

#8 Re: Flere rundkørsler som løsning?

2014-06-12 07:37

#4: MGR - Flere rundkørsler som løsning?

JA! Rundkørsler er klart den bedste løsning for alle - også fartsænkende. Det har i årtier været brugt i Frankrig og er super effektivt. Der kunne sagtens blive plads til en v kirken/ rosenholmvej - og en ved Sørens Auto - det er "bare" kirkens jord der skulle opkøbes af kommunen hertil og man slipper for reel modstand fra en grundejer.

Der skal jo laves cykelsti fra Hornslet til løgten - så hvorfor ikke forsøge at få en mindre bane markeret med blå f.eks. etableret i kanten af Rosenholmvej hele vejen igennem byen?

Håber virkelig på der sker noget med denne indsamling! Fantastisk initiativ!

Vh Signe


Gæst

#9

2014-06-12 20:12

Nu har jeg boet ca. 27 år i Hornslet og har altid syntes at både Rosenholmvej og Løgtenvej er farlige veje både for skolebørn og bestemt for os allesammen. Det er ikke spor for tidlig at der bliver gjort noget så vi alle kan føle os trygge og færdes der. Har ikke nogen bestemt forslag til hvad, men håber at andre har .

Gæst

#10

2014-06-13 05:16

Det kan barre ikke gå for hurtig med at sikre Rosenholmvej