Modstand mod Kystbeskyttelsesloven

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Modstand mod Kystbeskyttelsesloven.

Gæst

2014-02-13 19:41

Jeg håber på stor deltagelse fra hele Danmark

Gæst

2014-02-17 08:55

Nu er det på tide at den nye "regering" i Slagelse Kommune træder i karakter og hjælper os her ved Næsby Strand med en HØJVANDSSIKRING. Det tidligere byråd syntes jo ikke at der er værdier at beskytte her. Så nu håber vi på en menneskelig indstilling !
Uffe Nilsson

2014-02-17 11:47

Jeg har skrevet til jeres formand og håber hele Næsby Strand skriver under.

Gæst

2014-02-18 09:44

EU,staten,regionen og kommunen har syltet kystbeskyttelsen i Danmark for længe samt kloakering. Der skal selvfølgelig laves et overordene plan for hele landet, hvor nye beskyttelses muligheder planlægges centralt.
Uffe Nilsson
Gæst

#5 Re:

2014-02-18 16:19

#4: -

Jeg kan kun give dig ret. Jeg har ikke megen viden på området, men den korte tid jeg har været involveret i et nyt digelag, har vist mig, at der er storre mangler i Danmark og har svært ved at forstå, der ikke findes en samlet vidensbank man kunne trække på. Det er Kystdirektoratet der har den største viden om digerne, men trods over 100 års lovgivning, er videnområdet på et lavt niveau, når det gælder rådgivning til nye digelag. Kystdirektoratets løsning idag er sandforing og atter sandforing en vedvarende skat til enkelte udvalgte grundejere.

Gæst

2014-02-22 10:40

Jeg har sammen med mine tre søstre arvet min fars sommerhus, som ligger helt ud til Storebæl på Svenstrup Strandvej 5 km nord for Korsør, da det er bygget, før loven om, at huse skulle ligge mindst 100 m fra kysten. Vi har store problemer med kystsikring, ligesom mange andre. Jeg mener også, det er helt urimeligt at nogen bliver ramt så hårdt økonomisk, udover tab af bolig, pga oversvømmelser. Jeg kan derfor kun støtte denne underskriftindsamling.
Mvh Margrethe
Uffe Nilsson
Gæst

2014-02-22 20:34

#6: -

Jeg takker for deltagelsen Margrethe og håber du vil udbrede budskabet. Jeg har en hjemmeside havstigninger.dk hvor jeg giver udtryk for min holdning eller en ny Facebookgruppe: Modstand mod kystbeskyttelsesloven, som man kan debatere på.

Anonymous

#8 Uffe Nilsson

2014-02-25 23:42

Jeg undskylder, at jeg fik skrevet forkert. Det er en fejl på Facebook, som jeg ikke kan ændre.

Facebookgruppen hedder: Modstand mod kystsikringsloven

Gæst

2014-05-12 06:29

For at politikerne OGSÅ skal finde ud af at Danmark er et land omgivet af hav. Det kan ikke være rigtigt, at et globalt problem, skal få folk til at gå fra hus og hjem. Det er ikke kun beboere ved kysterne der er skyld i indlandsisens smeltning, men sådan ud lægges det nærmest i de gældende love. Det er en samfundsopgave, at beskytte de danske kyster mod oversvømmelse.