Vegansk Roskilde

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vegansk Roskilde.

Tidligere og fremtidig festivalgæst

#1 Vegetariske retter kan let veganiseres

2014-02-02 16:10

Jeg synes ikke det vegetariske alternativ behøver blive erstattet med en vegansk ret. Det ville være dejligt, hvis der både var en vegetarisk OG en vegansk ret i hver bod. Evt. En vegetarret, som let kan laves vegansk. :). Jeg har selv arbejdet som frivillig i en madbod, hvor det eneste der forhindrede en burger i at være vegansk, var at der var mælkepulver i burgerbollen. Der kunne man bare have købt en anden slags bolle og veganerne kunne have spist med :)
Mikkel Sander, Roskilde Festival

#2 Hvem vil skrive en vegansk guide til Roskilde Festival?

2014-02-03 12:30

Hej. God og relevant diskussion. Sidste år havde vi på festivalen et par veganske boder i Roskilde Foodcourt, muligheden for selv at lave vegansk hos Foodjam og i Dreamcity, og som I selv skriver er det obligatoriske vegetariske alternativ, nogle gange vegansk. Så det findes derude, men udfordringen kan måske være at finde frem til det?

Derfor vil vi gerne vende udfordringen om. Hvem vil skrive en vegansk spiseguide til Roskilde Festival? Fra festivalens side stiller vi selvfølgelig relevant information til rådighed. Men det kræver at vi får hjælp fra nogle engagerede deltagere til at lave guiden og sørge for at guiden bliver distribueret til dem, der har brug for den. Vil du det, så skriv til mikkel.sander@roskilde-festival.dk

Mvh.
Mikkel Sander
Projektleder Mad- og drikkestrategi.
Roskilde Festival
Kødspiser

#3 Roskilde festivalen må da være stedet

2014-02-06 00:55

jeg skriver ellers aldrig under på disse underskriftsindsamlinger og jeg er nok nærmest det modsatte af en veganer. Jeg er helt vild med at fortære forskellige slags lig (gerne lidt hengemte eller som vi carnivorae siger godt hængte)

Men hvis der nu kun var vegansk mad på hele festivalspladsen så tror jeg at helt klart af festivaloplevelsen ville tage skade og jeg ville kræve mindst en alternativ kødret i hver bod. Så hvorfor skulle Veganere ikke havde det på samme måde som mig?