NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ til ny lufthavn i Østjylland.


Gæst

#551

2016-04-14 09:12

Jeg ønsker Letbanen skal gå forbi Tirstrup lufthavn og koble på det gamle net i Trustrup.
Den lineføringen man vil bibeholde på Djursland er fra 1876-77.
D.v.s. den er etableret på det tidspunkt hvor man kørte med hestevogn på meget dårlige veje.
Det er uforståeligt at det stadig kan være den optimale linieføring!
Med indtjekning i Århus og frit internet kan den rejsende nyde turen eller arbejde undervejs.
Motorvejen skal tilsvarende forlænges til Grenå, og der skal være gratis parkering i Tirstrup lufthavn.
En satsning på Tirstrup lufthavn vil tiltrække nye virksomheder og dermed arbejdspladser på Djursland.


Gæst

#552

2016-04-14 10:22

Lufthavnen i Tirstrup ligger et sted hvor den ikke generer en masse mennesker. Det eneste der der mangler er at letbanen skal føres til Lufthavnen. Har rejst en del i udlandet via mit arbejde, der er IKKE længere til Århus fra Tirstrup end der er fra andre lufthavne i Europa til nærmeste storby. Så jeg forstår ikke de "fortravlede" forretningsfolk der ønsker en lufthavn nærmere Århus. Jeg tror ikke en døjt på at der er nogen der vil spytte flere milliarder i en ny lufthavn i Østjylland!! Så støt op om Tirstrup lufthavn og brug den noget mere.!! Jeg så for nogen tid siden i tv2 en ung byrådsmedlem i Randers, der ymtede om at vi skal da bare have lukket Billund lufthavn, jeg tror da at han vist har tabt sutten!! Det har han da vist ikke talt med Billund om.!!

Gæst

#553

2016-04-14 14:53

Argumenterne herinde kører i ring:  motorvejen / letbanen skal forlænges til Tirstrup, og Aarhus er da ikke så langt væk...

Der er aldrig nogen der forholder sig til:

a) motorvej fra Aarhus vil være en milliardudgift i offentligt kroner, som ikke vil øge kundegrundlaget(det ER undersøgt). Hvorfor så lave det?

b) det er ikke afstanden til Aarhus der er problemet men afstanden og tilgængeligheden for byerne i oplandet: Viborg, Silkeborg, Hobro, Skanderborg osv. Alle disse byer vil komme væsentligt tættere på ved en placering langs E45.

 

jaja, lur mig om ikke næste indlæg alligevel helt ukritisk handler om vi skatteborgere skal betale milliarder for ny nyttesløs motorvej. 


Gæst

#554

2016-04-14 15:59

Værdi af ny lufthavn tvivlsom: Aalborg, Billund og Hamburg er for langt foran.
Ikke brug for omtalte lufthavne plus een mere i Thomasminde indenfor så lidt geografi.
Udbyg Tirstrup som regional lufthavn med mere charter.
Skån miljø og de mange mennesker, der vil få forringet livskvalitet ved især støjforurening ved ny lufthavn.
Husk også at een af landets største skoler - og dens elever - ligger under luftkorridoren. Både i skole- og fritid.
Tillige med alle os andre.

Gæst

#555

2016-04-14 20:28

Ønsker at blive fri for en lufthavn der generer over byområder med stærk støj

Gæst

#556

2016-04-16 12:49

Jeg synes Tirstrup fungerer udmærket, og det koster en masse penge i undersøgelse om ny lufthavn. Kan de ikke bruges til forbedring af den vi har i forvejen

Gæst

#557

2016-04-17 07:44

fordi der skal ikke smide flere penge ud til luftkasteller brug alle kræfter på at udbygge den vi har og tilkørsels vejene der til hilsen Finn Sørensen
Futte

#558 nej til ny lufthavn

2016-04-17 07:51

Syntes den vi har i Tirstrup er en super lufthavn. Hvorfor bruge unødige penge på en ny, som oven i købet skaber problemer med naturen. Brug pengene på nye billige boliger til vores unge, samt bedre vilkår til vores ældre borgere.....


Gæst

#559 Re:

2016-04-17 22:15

#553: -  

Hvor har du ret skal vi ikke lave lufthavne i alle de byer så de kan klare sig selv uden Århus :)

Jeg ved ikke helt hvor klog du tror du er? 


Gæst

#560 Re:

2016-04-17 22:20

#552: -  

Hvis Århus skal stå for den letbane så bliver det nok engang hen i ca 2050

Jeg er nu kommet reglmæssig i årkus de sidst 10 år og da har de arbejdet på det lille stykke og er ikke færdig endnu

Men ellers er iden rigtig god det burde højst tage ca en ½ time derud og derfra til Århus Og kan let tilrettelægges efter flyafgangene 


Gæst

#561

2016-04-18 11:13

Fordi det ikke giver mening at forsætte med alle de forskellige undersøgelser og ideer til at lægge lufthavnen et andet sted.
Men en god togforbindelse til Århus vil være fin.

Gæst

#562

2016-04-18 13:19

Det må jo være en Aarhus historie

Gæst

#563 Re: Re:

2016-04-20 06:20

#559: - Re:  

 Du misforstår min pointe, der er jo ikke tale om at lave flere lufthavne, blot flytte den nuværende hen tilet sted hvor den er tilgængelig for flere byer end det er tilfældet idag.

det er jo bevist at Grenå og Aarhus som eneste kunder er for lidt til at holde en lufthavn ovenvande.


Gæst

#564

2016-05-03 09:11

Nuværende lufthavn ligger perfekt. Den skal blot udvides sammen med express toglinie fra Aarhus C.

Gæst

#565

2016-05-03 19:27

Glem en ny, bak op om Tirstrup i stedet.

Gæst

#566

2016-05-03 19:29

Glem en ny, bak op om Tirstrup i stedet. Hurtigere vejforbindelse og flere flyruter.

Gæst

#567

2016-05-10 19:09

Det er fuldstændigt hul i hovedet, at bruge så mange penge på at flytte en lufthavn væk fra nogen som ikke har noget imod at have den i baghaven, og over til nogen der bestemt ikke ønsker den. Hvis man istedet brugte de samme midler på at forbedre infrastrukturen omkring den eksisterende lufthavn, ville det ikke kun være til gavn for flypassagererne. Det ville også gavne alle borgere på Djursland.

Gæst

#568 Re:

2016-05-13 16:51

#567: -  

 forklar venligst hvordan infrastruktur vil øge kundegrundlaget?


Gæst

#569

2016-05-13 17:49

Fordi jeg ikke ser nogen grund til at flytte den eksisterende lufthavn.

Gæst

#570

2016-05-14 17:48

Fordi der er en i Tirstrup og det er bedre at lave en motorvej helt der ud og ikke kun en århusmodel den 1/2 vej

Gæst

#571 Re:

2016-05-14 21:02

#570: -  bedre at lave en motorvej helt der ud

 ... igen en tom påstand om at en motorvej vil hjælpe lufthavnen - ganske uden begrundelse. 


Gæst

#572

2016-05-18 12:29

Der er ikke behov for en ny storlufthavn, det slag er tabt til Aalborg og Billund, og der er ingen grund til at smide flere penge efter en ny.
Håber ikke Randers kommune går med på den, Århus har storheds vanvid.

Gæst

#573

2016-05-18 13:18

Jeg bor tæt på lufthavnen i tirstrup og syns den ligger et godt sted. Desuden vil jeg ikke have der skal bruges en masse ressourcer og penge på en ny samt ødelægge en smuk natur når vi har en nu der fungerer fint...

Gæst

#574

2016-05-21 06:09

Den nuværende lufthavn i Tirstrup er tæt ved Århus og med en udmærket placering. Vejen dertil kan udbygges til motorvej hvis det skal gå endnu hurtigere. En ny lufthavn giver ikke bedre forbindelser til udlandet, det vil kræve at en væsentlig del af kunderne flytter fra Billund og Ålborg. Placeringen af den nye lufthavn er dårlig med væsentlige støjgener tilfølge.
At bygge en ny lufthavn er en tåbelig og dyr fejlinvestering som skal stoppes før endnu flere skattekroner går tabt.

Gæst

#575

2016-05-21 07:17

Der er en fin lufthavn i Tirstrup den mangler bare en renovering og lidt motorvej