NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ til ny lufthavn i Østjylland.


Gæst

#151

2015-02-19 16:42

svar til 150:

Det er undersøgt hvor meget til vil koste at lade letbanen køre til tirstrup, og konklusionen er det ikke giver kortere rejsetid (rapport fra 2008).

Hvad angår naboer og beliggenhed - så er det jo en overvejelse man gør nøjagtig ligesom med motorveje - hvis det vil genere nogen få men komme mange til gode, gør man det - hvis der er politisk opbakning, vel at mærke. Hvis generne er for store i forhold til den samfundsmæssige gevinst gør man det ikke. Det er for letkøbt bare skråsikkert at sige "Det vil kun skabe problemer". Det ved du da ikke noget om? Nogle borgere i Låsby har sågar meldt ud i pressen at de gerne vil have lufthavnen derud (ligesom mange omkring Tirstrup gerne vil beholde den)


Gæst

#152

2015-03-13 09:09

lufthavnen i tirstrup har den bedste beliggenhed for hele området. og så skal den blive ved med at hedde tirstrup lufthavn og ikke århus lufthavn for den dækker jo hele området ikke kun århus tænk på støj og arbejdspladser

Gæst

#153 Re:

2015-03-13 09:12


Gæst

#154

2015-03-13 16:41

Det er da rablende at flytte lufthavnen gør man det skal den nye nedlægges om få år p.g.af klager over støj nej flyt afgang og ankomst på den anden side nærmere hvor den lå før og udbyg infea strukturen der er masser af muligheder i Tirstrup og drop al anden tale

Gæst

#155

2015-03-15 12:48

Skulle gerne bevare lufthavnen

Gæst

#156

2015-03-15 16:04

Byg en bro!

Gæst

#157

2015-03-15 17:01

Vibeke kaae

Gæst

#158 Re:

2015-03-16 21:51

#154: -  

 At flytte terninalen batter ikke nok. Efter motorteafikvejen derud der barberede 15-20 min af køretiden fra Aarhus blev der lover fremgang i Tirstrup- og se hvordan det er gået. Nedad. Problemet er at så få kan nå lufthavnen indenfor en time, og det afhjælper en anden terminalplacering desværre ikke. Mht. Klager om støj så kommer det vel an pp hvor den ligger. De mulige placeringer Vest eller nord for Aarhus er jo ikke i byer, så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være mere problematisk end Billund og Aalborg?? Eller alle de motorveje der bliver bygget, som også ødelægger mere af landskabet. En motorvej helt til grenå svarer til at anlægge 15 landingsbaner i forlængelse af hinanden. I denne her sag er det nødvendigt at abstrahere fra hvor man selv bor og se på hvad der gavner hele regionen. Og det gavner jo ingen at Tirstrup ligeså stille bliver udkonkurrerer uden at vi i det mindste har undersøgt et alternativ?


Gæst

#159

2015-03-20 19:56

Lufthavnen ligger ikke længere væk fra byen end i mange andre storbyer. Det er transporten til/fra, der er problemet. Lufthavnen fungerer rigtig godt, jeg anvender den 4 dage om ugen, og der er intet at klage over. Nem p, hurtigt tjek ind, korte afstande netop pga størrelsen.

Gæst

#160 Re:

2015-03-23 12:50

#159: -  Lufthavnen ligger ikke længere væk fra byen end i mange andre storbyer.

jo den gør:

kortlink.dk/gcd3

og husk, det er ikke kun Aarhus der har langt derud, men hele østjylland minus djursland


Gæst

#161

2015-03-25 17:55

Vi på Djursland vil ikke finde os i at vi bliver til et udkants Danmark. Se hvordan det går med Ebeltoft-Oden der er næsten ingen afgange længre

Gæst

#162

2015-03-25 18:59

Fordi jeg synes det er uhensigtsmæssigts at lave en ny lufthavn, når der allerede er en så tæt på, som vi bare kan udvikle adgangen til.

Gæst

#163

2015-03-30 12:10

Fordi jeg mener der istedet skal laves forbedreringer af forholdene ved den eksisterende lufthavn og spare både ødelæggelse af naturen og mega spild af skatteborgernes penge.

Gæst

#164

2015-04-03 17:37

Jeg synes det er en okay tid at komme til og fra Tirstrup, så derfor kan jeg bestemt ikke se at en lufthavn skal tættere på byen og generer med støj til byboer. ❤️❤️❤️

Gæst

#165

2015-04-03 21:03

Tirstrup lufthavn ligger helt perfekt hvor den ligger, ---------- oh lad den ligge

Gæst

#166

2015-04-03 21:13

Fordi jeg ønsker lufthavnen i Tirstrup bevaret.

Lukkes Tirstrup kommer der i øvrigt ikke en ny. Det vil være for dyrt og for generende for omgivelserne og for tæt på Billund og Ålborg.

Gæst

#167

2015-04-04 05:04

svar til #166:

Hvordan kan du vide der ikke kommer en ny lufthavn? Det er jo netop det som er ved at blive undersøgt lige nu - om det kan lade sig gøre. Det er klart at vi skal bevare så mange arbejdspladser som muligt ude i lokalområderne - men i Tirstrups tilfælde er problemet at lufthavnen er ved at tabe konkurrencen til Aalborg og Billund, fordi der er et alt for lavt kundegrundlag. Derfor må den flyttes længere ind i østjylland hvis den skal overleve. Passagertallet er stille og roligt faldet med ca. 200.000 over de sidste ti år, fordi den ikke kan konkurrere med Billund. Det kan kun stoppes hvis der kommer et større kundegrundlag. Og det kommer der kun hvis lufthavnen flyttes. Det giver desværre ikke større kundegrundlag med bedre tilkørselsforhold / udbygningen af anlægget i Tirstrup.


Gæst

#168

2015-04-04 05:23

Fordi det jo er fuldstændig hul i hovedet at flytte en lufthavn nær byområde. Århus er i vækst, og så skal folk have en lufthavn i baghaven. Samtidig, hvorfor skal der bruges så MANGE unødige penge på sådan at oprette en ny, når Tirstrup er velfungerende og ligger ugeneret. Og i stedet for at bruge en masse penge på forundersøgelser, så brug pengene på en motorvej til Tirstrup. Samt få meget bedre offentlig trafik muligheder til lufthavnen - en lufthavnsbus er ikke en løsning, og det er ikke en løsning dom folk vil benytte sig af. Måske en letbane eller et togstrækning skulle være i overvejelserne i stedet. Og gratis parkering til de rejsende!!!
Tænk nu fornuftigt, fremfor at ligge hele Danmark i ruiner og blot bygge nyt nyt nyt - gør nu brug af de faciliteter vi allerede har. Og så få den motorvej til Tirstrup, det ville gøre livet så meget nemmere for private og virksomheders muligheder i området

Gæst

#169

2015-04-04 11:46

Jeg synes den lufthavn vi har ligger udmærket. Passagerne skal bare bakke op om den. Der er da ikke længere vej end der er til så mange andre lufthavne.

Gæst

#170

2015-04-05 07:52

jeg skriver under fordi jeg ikke kan se hvorfor man skal flytte en lufthave som ikke hare mere traffik end Tistrup . og er det kun for at man er landest 2 største by .man må Erkend at man kvajede sig da Billund skulle bygge ny så kunne man jo bare have laget sig samme med dem der men Nej

Gæst

#171

2015-04-05 08:03

Hej.
Det er efter min mening uansvarligt at bruge mange penge på en evt. ny østjysk lufthavn. Det sidste forslag om placering, som jeg har hørt om, var en placering i Nørre Snede :( ? ?
Det giver mere mening at opgradere Djurslandsmotorvejen ( hvorfor hedder den egentlig det ? Vejen ender umiddelbart nord for Løgten/Hornslet ) til en egentlig motorvej helt til Grenaa, samt at ændre på nærbanens skinneføring således, at det nye letbanetog får en ny station på Århus Airport.
Dernæst kunne DSB evt. indføre halvtimedrift.
Leif Kristensen

Gæst

#172

2015-04-05 21:55

Fordi vi ikke kan undvære den og fordi den bør udbygges så vi ikke bliver helt isoleret her på Norddjurs

Gæst

#173

2015-04-06 14:56

Hej alle.

Ved Thomasmindeplaceringen er der altså ikke tale om at lægge lufthavnen inde i byen.

Se lige her hvor tyndt befolket der vil være omkring lufthavnen og hvor få mennesker der bliver påvirket af støjen: (læg især mærke til at Billund by ligger ligeså tæt på deres lufthavn som Todbjerg vil gøre det, og i Billund brokker de sig ikke. 

 

 

kilde: http://miljoegis.mim.dk/spatialmap?&profile=noise

Prøv også at tænde for laget "vejstøj - større veje, 4m" Så kan man se at motorvejen generer langt flere mennesker i Østjylland end en lufthavn vil gøre det.


Gæst

#174

2015-04-06 18:43

Lav for hulen en motorvej fra Århus til Grenå omkring Tirstrup lufthavn og hele Djursland får et kæmpe løft. så tager det kun 18 min at komme fra Århus til Lufthavnen.

Gæst

#175 Re:

2015-04-06 19:56

#173: -  

 Sjovt hvordan alle husene forsvandt på det kort, det minder jo om manipulation.

Nu, er støj så ikke det der kommer til at vælte Thomasmindeløsningen i graven igen - nærmere at arealet skal fritholdes da det er potentielt vådområde - hvillket ligger fint i tråd med Naturplan Danmark.

Og, så skal vi jo også huske på at skatteyderne kommer til at betale for de højspændingsmaster der skal fjernes, ligesom transformerstationen og vindermøllerne der skal fjernes.....

Fakta tak !