Forbud mod halal/schæchtning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forbud mod halal/schæchtning.


Gæst

#1

2013-07-25 10:12

Følg Polens eksempel.

Gæst

#2

2013-07-26 16:01

Det mest hæslige svineri, af vores Kultur tilladt af vores lorte regering!

Gæst

#3

2013-07-26 16:22

noget svineri og det er dyrmishandling.. alt halal køb skal ud af Danmark og vi skal sgu ikke som Dansker spise deres køb i vores eget land :(

Gæst

#4

2013-07-26 16:26

vi skal ikke være tvunget til at spise halal kød som dansker og det skal forbydes da det er kraftig dyre mishandling og vi er sgu ikke muslimer.. så kan de fedte hjem og æde deres hellige kød der !!!!

Gæst

#5

2013-07-27 03:08

jeg vil selv have lov til at vægle hvad jeg spiser og at man offenliget også har mulighed for at indtage dansk mad og ikk bliver tvunget til at spise halal kød vi er ikk muslimer vi er dansker

Gæst

#6

2013-07-27 07:35

Den slags kød skal ikke være i vores danske forretninger.
Og det kan ikke gå for stærkt.

Gæst

#7

2013-07-27 07:43

halal skal VÆK FRA DANSKE BUTIKKER
Allan Møller Rasmussen
Underskriftindsamleren

#8

2013-07-27 21:36

Det er faktisk ikke forbudt, at spise svinekød i Islam - såfremt man ikke har andre valg (Koranen 2:173)

Et andet sted i koranen står der, al mad tilberedt af de som fik guds ord før muslimerne (jøder og kristne), gerne må spises af muslimer (5:5)

Det er ikke nødvendigt, at have en til at velsigne slagtningen. (hvis man nærlæser 16:114) Det er inden man spiser måltidet man skal sige "Bismillah, Allahu Akbar". Det er derimod nødvendigt såfremt man ofrer dyrene til gud i forbindelse med pilgrimsfærd (22:36)

I øvrigt er alle former for industriel halalslagtning; kyllinger og lign. forbudt, i det at dyrene ikke må se andre dyr blive dræbt. Der er desuden krav til dyrevelfærd, hviletider inden slagtning etc. som praktisk taget gør alt såkaldt "halal-slagtet" i Danmark til haram. Det er dermed håbløst for en muslim overhovedet at spise kød, og det kræver en lang seddel med E-numre at navigere rundt i supermarkedet, selv når det kommer til ikke-fødevarer.

I henhold til koranen, vil alle dhimmier (eks. danpo, danish crown, novozymes, néstle, coca-cola, glaxosmithkline etc.), samt muslimer der er engagerede i de islamiske organisationer der certificerer halal, og dermed udnytter muslimernes spiseregler økonomisk, blive straffet særlig hårdt af gud.

Gæst

#9

2013-07-28 07:26

Jeg forstår ikke helt, at man laver denne underskriftsindsamling, da der jo allerede var en 2 dage før denne blev oprettet..... Jeg tænker, at det er bedre at have alle underskrifter samlet på én end at have dem delt over 2....
Den underskriftsindsamling jeg taler om, er her http://www.skrivunder.net/forbyd_halal_slagtning

Gæst

#10

2013-09-15 02:14

det er dyreplageri !!!
Ellen Ewers

#11 Schæchtning/Halal - slagtning!!

2013-09-15 02:51

Hvis det skal give mening med et forbud, må det gælde både for schæchtning og halal...ligesom import af alt ritueltslagtet kød også skal være forbudt. Ellers bliver de stakkels dyr bare slagte uden for vores fordør og kommer ind af bagdøren. Om en ko bliver rituelt slagtet i Tyskland eller i Danmark, det er og bliver samme grusomme mishandling. Det må snart være på tide, vi begynder at opføre os som civiliserede mennesker og ikke som forslugne barbarer, der sanseløst myrder løs på vore medskabninger. Det er snart på tide, at vi begynder at tænke os grundigt om!!!
kristen

#12 forbruger

2013-11-23 19:03

Giv forbrugerne den frihed til selv at vælge....

Gæst

#13

2014-06-29 21:41

Utroligt godt at der protesteres mod brutale slagtninger. Det mindste vi kan gøre er at give dyrene et så godt liv som muligt medens de er her og en blid og smertefri død, som tak for den føde de skaffer os mennesker. At de skal lide på grund af gamle hedenske skikke er modbydeligt .