Danmark Mod FjernvarmeTVANG

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Danmark Mod FjernvarmeTVANG.


Gæst

#1

2012-04-30 22:41

Jeg Skriver under på denne indsamling fordi jeg mener det ikke kan være rigtigt at Danskere skal være fanget af tilslutningspligt. Det er en krænkelse af den Personlige frihed oveni er det med til at gøre det dyre at være dansker. Væk med Fjernvarmetvangen.

Mvh.

Frederik Bang

Gæst

#2

2012-05-01 20:58

Byrådet i Silkeborg, anført af S & især SF og lidt borgerskab på slæb, gidseltager mere end 900 husstande i Forsyningsselskabets tjeneste! Det koster 50-75.ooo kr for sådan en ekspropriation pr stk.
Det hævdes, at denne TVANGstanke vil brede sig, så giv agt for skumle/vage formuleringer i kommende varmeplaner landet over!

Gæst

#3

2012-05-03 14:20

Gid fanden havde de kommuner - i dette tilfælde Silkeborg - som påtvinger deres borgere dårligere energiløsninger, end den de i forvejen har. Tror fanme da, de i virkeligheden bryder loven. Hvis ikke de ta´r det af bordet, får de en retssag på halsen!

Gæst

#4

2012-05-03 17:45

Vi betaler 30.000pr år, og inden vi overhovedet får et gram varme ind i huset, koster det 10.000kr...Vi kunne fyre med træpiller for 13.000kr, hvilket er co2 neutral, kontra fjernvarmen. Vores værk smider 50% ude i rørene. Vi er stavnsbundne, indirekte insolvente, og husene kan ikke sælges.Folk kan jo låne 700.000kr for de 30.000kr..Så hvorfor skulle de ikke flytte 8km længere nordpå til MAriager og slippe med 6-7000kr i varme, samtidig med, at byen er noget skønnere at bo i...Vi er stavnsbundne..

Gæst

#5

2012-05-12 17:54

Fjernvarme er godt nok, men ikke TVANG
VI vil selv bestemme hvornår vi vil på
Måske når fyret går i stykker, for bliver det sådan tro vi ikke nogen vil gøre modstand mod fjernvarme
hvis sådan noget bare lige komunen kan bestemme, hvad bliver det så næste gang.
Man kan ikke bare lige tvinger det ned over os,
Tænk på alle de unge mennersker der sidder i nyt hus, de har det svært nok i forvejen

Gæst

#6

2012-05-16 15:52

I en moderne tidsalder må det være i alles interesse at der kan vælges "grønne" løsninger med vedvarende energi i stedet for fjernvarme, men også som supplement til fjernvarme.

Gæst

#7

2012-05-16 15:53

Tak for jeres initiativ. Jeg bor i Birkerød, vi blev narret til at tilslutte os Nordforbrænding i Hørsholm - borgmesteren er formanden og borgmestrene i de andre kommuner, som ejer Nordforbrænding, er med i bestyrelsen. Vores Teknik- og miljøafdeling i Rudersdal Kommune informerede os om, at vores -og 5 andre boligforeninger i kommunen- kunne spare mellem 5 og 38 % i varmeudgifter, hvis vi blev tilsluttet fjernvarme (vi havde Naturgas). Nu har vi fået regningerne og stiger "kun" 100 % (vi skulle være steget meget mere, men gik i huslejenævnet, fik medhold og slap for yderligere huislejestigninger (p.g.a. anlægsudgifterne for fjernvarmen).
Kun Rudersdal Avisen har bragt artikler om sagen, TV Lorry og DR har ikke meldt tilbage efter, at jeg havde henvendt mig til dem.

Gæst

#8

2012-05-16 15:59

Hvis du har en idé til, hvordan jeg kan komme videre i denne sag (Nordforbrænding i Hørsholm) er du meget velkommen til at ringe/skrive til mig, mit telefonnr. er 42483595 og min e-mailadresse bischbutsch@yahoo.com

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-05-17 11:45



Gæst

#10

2012-05-17 21:38

Endelig nogen der vil gøre noget ved sådanne tvangsordninger, det er jo helt horribelt man ikke har frit valg hvor man får sin varme fra.
Anders Tillebeck

#11 fint for boligforeninger og til dels gamle parceller

2012-05-18 11:42

I tæt bebyggelse med mange etageejendomme, vil jeg mene, at fjernvarne er en rigtig god idé. Mange mennesker kan forsynes via et relativt lille distributionsnet. Samtidigt sløjfes alle brændeovne og evt. oliefyr i samme ejendomme.

Men i alle former for nye bebyggelser, hvor isoleringen er i top, der vil der være mere fornuft i at opfordre til fraluftvarmepumper, som både giver varme og giver ventilation. Anden løsning skal selvfølgelig også kunne vælges. Minijordvarme, træfyr, pilleovn osv. osv. Her er tilslutning til fjernvarmenettet KUN af interesse for varmeværket og på ingen måde i borgerens interesse. Tværtimod.

Gæst

#12

2012-05-18 16:04

det er jo russiske tilstande

Gæst

#13

2012-05-18 16:54

Fjernvarmen som jeg oplever den, er et stort svindlenummer. Man lover forbrugerne markante besparelser, men virkeligheden er, at det blive til markante forhøjelser i stedet.
Men ser, fra Forsyningsselskaberne, fuldstændigt bort fra, de forpligtigelser man har jvf. Forbruger-lovgivningen, fordi man som enkeltstående forbruger, skal kæmpe alene mod disse mastodonter, hvor flere af Forsyningsselskaberne har skattydernes penge i ryggen ( Kommunalt ejet), hvilket gør det til en håbløs kamp, da kun de færreste har økonomiske midler til en sådan kamp.
Jeg må på det kraftigste advarer mod, at man tilslutter sig Fjernvarmenettet, det er en rendyrket svindlerforrretning.
Chris

#14 Fjern og jeg mener fjern-varme

2012-05-18 17:27

For nogle år siden, havde jeg en bekendt, der boede Arendalsvej i Silkeborg. Boligforeningen havde deres ejen varmecentral. De blev af miljøhensyn sluttet på Silkeborg fjern-varmecentral. 1. En 3 væresels lejlighed blev 3-400 kr dyrere om måneden. 2. boligselskabets varmecentral bliver brugt som satelitcentral, hvor miljøvenligt. Kommunalt tyveri.

Gæst

#15

2012-05-18 22:16

Super god sag det her. Afgiften på fjernvarme er urimlig høj nogle steder så det er godt at få noget fokus på det.....

Gæst

#16

2012-05-18 22:25

Fjernvarme har i små byer så stort et varmetab i vejnettet at der kunne varmes dobbelt så mange huse op med den indfyrede gasmængde lagt direkte ind i husene. Fjernvarme til lavenergihuse er direkte energifrås fordi varmetabet i vejnettet er støre end det reelle varmetab i huset.

Gæst

#17

2012-05-19 10:40

Er tilsluttet barmarksværk med kun 146 tilsluttet forbrugere og med tab i ledninger på 30-40%, nu snakker de om at fortsætte vandviddet ved at ombygge til flis og solvarme og tvangsbinde os til 20 år mere. Stop da dette vandvid.

Gæst

#18

2012-05-20 20:33

Kom så alle mand, vi skal ud af Eon Danmark, det fup firma

Gæst

#19 Re:

2012-05-21 19:06

#17: -  

 Folk er spjældet i 20År er de..Vi betaler 30000kr og 50% svind i rørene..


Gæst

#20 Re:

2012-05-21 19:08

#13: -  Kun for at de statslige virksomheder kan få en masse ekstra i afgifter..Det er ikke for miljøet, når så meget er spild, og folk finder alternativer, selvom de er på...

 


Gæst

#21 Re:

2012-05-21 19:13

#1: -  Gruppen af utilfredse fjernvarmeforbrugere i Danmark....Facebook

 


Gæst

#22

2012-05-22 19:16

Når fjernvarme er billig, er tvang unødvendig.
Når fjernvarme er dyr er tvang skadelig.
Derfor bør tvangsmuligheden slettes fra varmeforsyningsloven og planloven.
Frihed er (stadig) "det bedste guld" og tvang er ikke værdigt på et område som fjernvarme. Det ligner noget vi altid har taget afstand fra, når det fantes i "østlandene".
Vh Mogens Bülow, foreningen SDE (Sammenslutted Danske Energiforbrugere)

Gæst

#23

2012-05-23 10:25

Det er urimeligt, at man kan tvinges til at være med til at holde liv i et dårligt fjernvarmeværk, bare fordi en kommunalbestyrelse forbygger sig. Når det efterfølgende viser sig at være både urimeligt dyrt og dårligt både miljømæssigt og energiøkonomisk. Lad falde det, som ikke kan stå uden tvang.
vh Bjarne Christensen, tvangsvarmekunde hos et kommunalt "barmarksværk".

Gæst

#24

2012-05-23 14:09

Tvang er ikke rimeligt på det område i DK
vh Bent Tougaard

Gæst

#25

2012-05-23 14:20

Det er urimelig at man ved hjælp af høje fastafgifter indirekte kan tvinge forbrugerne til at købe varme til over 1 kr/kWh., når samme varme kan købes for 50 øre/kWh. i træpiller/briketter.
Hilsen Jette Nielsen, Tvangstilsluttet et værk, der ofte laver varme på naturgas og mister halvdelen af energien som div. tab.