Omfartsvej Ribe Nej tak

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Omfartsvej Ribe Nej tak.


Gæst

#1

2015-10-21 19:24

Det er jo helt hen i hegnet at bruge så mange penge på at ødelægge store naturområder og samtidig ikke få noget ud af det!! Det fungere da som det er nu!!

Gæst

#2

2015-10-21 19:27

fordi pengene er bedre brugt andre steder, eks. beskæftigelse

Gæst

#3

2015-10-21 19:28

når vi nu ska spare ( 5 mil. m.m.) så er pengene bedre brugt andre steder

 


Gæst

#4

2015-10-21 20:26

jeg er gammel Ribeborger, og mener ikke at omfartsvejen er hensigtsmæssig

Gæst

#5

2015-10-21 20:30

Jeg skriver under på denne underskriftsindsamling fordi jeg er forretningsdrivende i Ribe Nord. Vi er afhængige af den daglige trafik igennem Ribe. Det er uforståeligt hvordan man overhovedet kan overveje at køre turisterne og alle andre handlende uden om byen??? Nordeuropas smukkeste by, en af Danmarks ældste købstæder, Ribe Domkirke, spændende butikker og meget andet - er det ligegyldigt?
Søren

#6 Re:

2015-10-21 20:57

#5: -  

 Det er godt skrevet. Hvis kommentaren ikke allerede ligger på facebookgruppen, bør du skrive den der. 

Mvh Søren


Gæst

#7

2015-10-21 22:47

Udviklingen foreskriver sandsynligvis opførelsen af en motorvej mellem Esbjerg og Husum. Det er den eneste rigtige løsning på de påståede trafikale problemer omkring Ribe. Omfartsvejen bliver ikke bare katastrofal for den bevaringsværdige natur i området. Den er også et eksempel på politisk plat og bliver en skamplet på landkortet i årtier fremover, såfremt den bliver en realitet.

Gæst

#8

2015-10-22 05:07

Jeg mener, at en ny omfartsvej er en meget dårlig ide for Ribe. Jeg bor i København men er meget stolt af at komme fra smukke gamle Ribe. Ribe netop er kendt for udsigt til marsk og natur og dette vil man spolere med en vej vest om byen, en vej der er hævet over jorden og dermed virkelig spolerer udsigten. Dette er kun for at give 2-4 minutter hurtigere kørsel rundt om Ribe. 

Herudover er vejen en katastrofe for min familie, idet der ved 2 af de 3 forslag, skal laves en tilkørsel tværs gennem mine forældres gård. Herved skal deres gård og 2 andre nabo gårde eksproprieres og jævnes med jorden!! Hvis det var til fordel for noget virkeligt nødvendigt kunne man måske forstå det, men dette er til en vej, der ikke længere er nødvendig, idet trafikken er blevet mindre,  og tilmed koster vejen 500 mio. 


Gæst

#9

2015-10-22 07:30

Det er ikke et problem med trafik omkring Ribe, som tidligere. Pengene kan bruges til noget der er mere nødvendigt.

Gæst

#10

2015-10-22 07:38

Bevar naturen og sæt tempoet ned = ikke brug for alle de ny anlæg.

Gæst

#11

2015-10-22 08:50

En ny omfartsvej er afvikling af Ribe og en katastrofe for landskabet omkring Ribe

Gæst

#12

2015-10-22 09:38

Pengene bør bruges andetsteds og ikke på at ødelægge historisk natur af tidsmæssige årsager.

Gæst

#13

2015-10-22 10:06

Det er vigtigt ikke at ødelægge mere i Nationalparken end der allerede er sket.
Helene79
Gæst

#14 Begrundelse for underskrift

2015-10-22 11:21

Har skrevet under af mange grunde, men især for at bevare min mors barndomshjem og min moster og onkels hjem og slægtsgård Nygårdstoft.

Dorthe Juhl Lassen Mylin, Nygårdstoft, Kærbøl
Gæst

#15

2015-10-23 07:25

At flere huse, erhvervsejendomme og gamle slægtsgårde og hjem, har udsigt til ekspropriation og dermed at blive revet ned er ikke til at holde ud at tænke på. Især uvisheden er frygtelig demotiverende og alt planlægning og udvikling står i stampe. Vi har landbrugsjord på begge sider af A11 og bruger vejen hver dag. Trafikken er absolut ikke noget problem længere. At bygge en omfartsvej i vores fantastiske natur i Ribe Marsken vil være en katastrofe for alle, både for Ribe by, turister og for alle borgere i Farup sogn.


Gæst

#16

2015-10-23 08:01

Bruger A11 fra Ribe N til Tønder hver eneste dag. Trafikken er absolut ikke noget problem længere. At bygge en vestlig omfartsvej er en katastrofe for Ribe,hele marsken og omegnen. Brugen af så mange millioner er det rene frås. Forslag: byg en underkørsel for gående og cyklister ved Lysregulering ved Plantagevej/Obbekærvej. Slet lysregulering samme sted, og lad Farupvej munde direkte ud i Føtex rundkørsel. Byg flere vigepladser for langsomt kørende trafik (traktorer mv.) og holdeplads for turister og fiskere langs ringvejen der holder stille for at nyde udsigten.

Gæst

#17 Re:

2015-10-23 12:23

#8: -  

 Jeg vil så inderligt bede dig skrive dette eller lignende i et høringssvar.

Fristen for at sende dit høringsbidrag er den

25. november – husk din mening gælder!

Høringssvar kan indsendes til vd@vd.dk

Det er bare så vigtigtt at vi ikke kun siger det til hinanden.

Venlig hilsen og god weekend.


Gæst

#18

2015-10-23 13:35

det handler om mit hjem...........

Gæst

#19

2015-10-24 15:03

Før etableringen af motorvejen Kolding/Esbjerg var der store kø dannelser omkring Ribe i weekenderne om sommeren (tyske turister) men nu er der slet ikke det pres på vejene omkring Ribe. Og hvad ikke er uvæsentligt - Ribemarsken skal ikke belastes yderligere.

Gæst

#20

2015-10-26 05:31

Jeg ønsker at støtte modstanden mod en ny omfartsvej, da argumenterne for gevinsterne ved en sådan vej sammenholdt med økonomien, er alt for dårlige. Jeg er ikke overbevist om, at det gavner Ribe og omegn - samt regionens - drift, handelsliv, turisme, kulturarv og unikke naturområde m.v., og kan være bekymret om beslutningstagerne er i stand til at tage de rigtige beslutninger og økonomiske beregninger på denne sag.

Gæst

#21

2015-10-26 15:56

Fordi den vej ikke er nødvendig. Den gavner ikke Ribe og ødelægger et stykke unikt natur.

Gæst

#22

2015-10-27 18:55

Bak op om et nej tak. Vejen er unødvendig. Trafik problemerne, er aftagende. Og en eventuelt omfartsvej vil ødelægge den skønne natur, i og omkring Ribe..

Gæst

#23

2015-10-27 19:42

Jeg syntes ikke trafikken er slem ved og omkring Ribe. Jeg syntes det er alt for mange penge at poste i dette projekt, og samtidig risikere at ødelægge naturen. Man kunne udvide de nuværende veje med et spor mere, for at afvikle trafikken.

Gæst

#24

2015-10-27 20:04

Det er vigtig for vores lokalområde at denne vej IKKE bliver til nået

Gæst

#25

2015-10-28 09:48

Fordi omfartsvejen er unødvendig