NEJ til nattelukning af Livslinien til forebyggelse af selvmord.

NEJ til nattelukning af Livslinien til forebyggelse af selvmord. / Beskeder / Besked fra Farmor Dorte. / Kommentarer


Gæst

#1

2015-10-08 14:17

Jeg har haft brug for Livslinien 2 gange i mit liv - jeg er 60-

Gæst

#2

2015-10-08 14:18

Hej :)

Artiklen handler om mig. Jeg tager i go morgen på lørdag og snakker om emnet og vil i den forbindelse nævne denne underskriftsindsamling :)

Gæst

#3

2015-10-08 16:07

Hatten af for jeres initiativ. Det gælder om at vække beslutningstagerne, så livslinien aldrig "sover" og få rejst respekt om Morten Thomsens livsværk og få ham på banen igen. Tak for det....Carsten. PS. Tænk at nogen som helst kan finde på at spare sølle 4 mill. på en så livsvigtig nattevagt !!

Gæst

#4

2015-10-08 16:51

Hvorfor modtager jeg den samme besked to gange?

Gæst

#5

2015-10-08 17:19

Jeg synes det er så forfærdelig at man kan lukke, en sådan en livs vigtig livslinie.... jeg har selv været ude, hvor jeg i sidste øjeblik blev reddet, og det har ikke noget med alder at gøre, det er når livet gør for ondt, og vi ikke kan finde glæden i vores liv..... og det er der at livslininen gør en stor forskel, tror de har hjulpet rigtige mange, mennesker der er kommet i din situation, og vi ved aldrig hvem det rammer, næste gang.... det er ikke et nr. vi trækker... nej det er det vi i vores hverdag oplever, der gør så ondt... for mit eget vedkommende, er at begge forældre og 3 søstre døde af kræft, nu er der min lillesøster og mig tilbage.... og pludselig føler jeg mig ensom, og uden mening, og tanker er det mig næste gang.... og tusinde andre tanker, et stor kaos..... og ingen kan vide hvem det rammer, men et kæmpe tapu at det snakker vi bare ikke om.....

Gæst

#6

2015-10-09 10:55

Hvis regeringen ikke lukker livslinien - men så finder pengene ved at lukke andre lignende fora/tiltag,så må vi jo have fokus på det også.!!!

Gæst

#7

2016-01-06 23:34

KÆRE PETER NÆRVÆR,FARMOR DORTEALLE FRIVIULLIGE PÅ LIVSLINIEN,
HVOR ERJEGLYKKELIG FOR DET HELE LIGE HEROG NU IHVERTFFALD ER FALDET POÅ PLADS JEGIKAN HUSKE DA JEG LÆSTE OM DET AT MAN VILLE FJERNE BEV8LLINGEN TIL AT BERMANDE LIVSLINIENOM NATTE JEG BLEV HELT DÅRLIG OG TÆNKTE VED MIG SELV JEG MÅ GØRE NOGET HVAD JKAN JEGGØRE JEGFORSØGTE AT STARTE EN UNDERSKRIFTSINDSAML9IG FRA FØR I TIDEN HAR JEGKUN SKREVETUNDER PÅ ANDRES FRANLEDNINGGER JEG VAR SÅ BARE SÅ MEGETI TVIVL OM HVORDAN JEG SKULLE MAGTE AT HITTE UD AF HVEM DERI SIDSTE ENDE SKULLE HAVE UNDERSKRFTER NE ME ALT DETTE ERSÅ NU FALDET PÅ PLAF´DS MENHVORDAN FIK I UNDERSKRUFTERNE DEN LIGGER VEL HOS SIDEADMNINISTRATOREN UNDERALLE OMSTÆNDIGHEDEROG LIGE GYLDIG T HVEM DERSTARTEDE HVADOG HOLDT ØJE MED DET HELE SÅ ER JHEG BARE OVENUD LYKKELIG FOR AT I HARE FÅET DET IGENNEM PÅ VEGNE AF SÅ MANGE FORTVIVLEDE MEDMENNESKER REGN MED MIN UNDERSKRIFT OM DET BLIVER AKTUELT
MANGE KÆRLOGE NYTÅRSHILSENER TILLYKKE
TINE H L OLSEN SELVMORDSTANKER KAN OG RAMMEROS ALLE MÅSKEIKKE DIG I DAG MEN I MORGEN... HÅBER DET IKKE FORDET ER GODT NOK DET NEDRESTE NEDREN AF ALT

TINE

#8 LUKNING AF LIVSLINIEN OM NATTEN

2016-01-06 23:48

Kringsatt av fiender, gå inn i din tid!
Under en blodig storm, vi deg til strid!
Kanskje du spør i angst, udekket, åpen:
Hva skal jeg kjempe med, hva er mitt våpen?


Her er ditt vern mot vold, her er ditt sverd:
Troen på livet vårt, menneskets verd.
For all vår fremtids skyld, søk det og dyrk det,
Dø om du må, men øk det og styrk det!


Stilt går granatenes glidende bånd.
Stans deres drift mot død, stans dem med ånd.
Krig er forakt for liv, fred er å skape.
Kast dine krefter inn, døden skal tape.


Elsk – og berik med drøm – alt stort som var.
Gå mot det ukjente, fravrist det svar!
Ubygde kraftverker, ukjente stjerner –
Skap dem, med skånet livs dristige hjerner.


Edelt er mennesket, jorden er rik.
Finnes her nød og sult, skyldes det svik.
Knus det! I livets navn skal urett falle.
Solskinn og brød og ånd eies av alle.


Da synker våpnene maktesløs ned!
Skaper vi menneskeverd, skaper vi fred.
Den som med høyre arm bærer en byrde,
Dyr og umistelig, kan ikke myrde.


Dette er løftet vårt fra bror til bror:
Vi vil bli gode mot menneskenes jord.
Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen –
Som om vi bar et barn varsomt på armen.