Ligestilling for ALS-patienter

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ligestilling for ALS-patienter.


Gæst

#26

2016-03-02 21:33

2 nærtstående mennesker i mit liv har fået ALS. Jeg var tilskuer til at se, hvordan min far blev svagere og svagere uden at kunne gøre noget.
Lige nu er jeg tilskuer til, at se min veninde som stadigvæk lever med ALS blive svagere og svagere.
Hvordan kan en sclerose ramt person få dækket sit medicin forbrug, men det kan en ALS patient ikke. Der er da noget helt galt i vores sundheds system.
Håber virkelig, at der snart kommer mere focus på denne helt forfærdelige sygdom. Som desværre kun har en udgang. Og den er dødelig.
bentoggert1

#27 Diagnosen ALS

2016-03-05 13:07

Det er urimeligt at man svigter mennesker med diagnosen ALS ,især da der ofte  er tale om unge mennesker med børn, alene fordi der er tale om en lidelse, der kun rammer et fåtal af den danske befolkning. De patienter er  så hårdt ramt, at det er helt uforståeligt at de bliver dårligere stillet i forhold til bl.a eksperimentel behandling og støtte til at  få dagligdagen til at fungerer end andre patientgrupper. Det er mennesker, der har arbejdet, betalt skat og være med til at støtte op om andre, som oplever at man svigter dem i en situation, hvor det er altafgørende at de får optimal behandling og støtte. Det er på tide at politikerne tager ansvar for denne problemstilling og det haster.

Kirsten Andersen

 

 

 


Gæst

#28

2016-03-05 13:12

Mennesker med diagnosen ALS bhar krav på optimal behandling og støtte i alle faser af deres sygdomsforløb

Gæst

#29

2016-03-10 19:56

Vigtigt at ALS PT. FÅR SAMME MULIGHEDER