Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fleksjob og førtidspensionsreformen forfra.


Gæst

#51

2015-06-10 13:51

Jeg har en nær slægtning, som er syg og aldrig mere kan varetage et arbejde. Vedkommende har fået kontanthjælp i flere år og venter og venter på en førtidspension. Det er dybt deprimerende.

Gæst

#52

2015-06-10 16:15

Psykisk syg på kontanthjælp

Gæst

#53

2015-06-10 17:43

De reformer der er gældene duer ikke. De skal laves om

Gæst

#54

2015-06-10 19:14

Fordi jeg selv er ramt af dette.... Har været syg i snart ti år og stadig parkeret på kontanthjælp!

Gæst

#55

2015-06-10 19:36

Fordi jeg selv er i et recurceforløb pga sygedom og ikke ved hvad fremtiden bringer. (desværre ) Og jeg har dage hvor jeg har lyst til at kaste håndklædet i ringen. Det er hård og stressende at blive kastet rundt i systemet... Føler ikke alid man bliver taget seriøst, føler de tror man lyver sig til at være syg...


Gæst

#56

2015-06-10 22:05

Jeg er Flexjobber og har været ledig over et år nu og ingen vil ansætte mig fordi de ikke var noget som helst ud af at ansætte en på nedsat arbejdskraft fremfor en som kan det hele og vil arbejde deltid.

Gæst

#57

2015-06-11 06:38

Jeg sidder selv i saksen, er syg, gift, så efter 2 år uden ydelse er min sag nu taget op igen og jer er i resurseforløb. Mærkeligt nok er det gamle papir som er blevet brugt da jeg skulle starte på resurse forløb, de papir havde de også da de sagde jeg bare kunne gå ud og arbejde. Dette er tankevækkende og ingen vil tage ansvaret for at de stoppede mine sygedagpenge.
Mig

#58 Re:

2015-06-11 16:26

#4: -  

 bare vent så tager kumunnerne også denne ret fra os.


Gæst

#59

2015-06-11 18:39

Jeg skrev under fordi jeg selv desværre er på kontanthjælp...Fordi jeg syntes at det er forkasteligt at det igen skal pilles ved de svage i samfundet og på een eller anden måde er det os der sørger for at betale for det der kommer de forkerte til gode... Prøv at lægge mærke til hvordan vores ældre bliver behandlet, både med rengøring af hjem og den personlige del, og de får også gammel vakum pakket mad og 1 uges gammel rugbrødsmad.
Og det er trods alt dem der har været med til at bygge vores land op indbetalt til vores allesammen velfærdssamfund..

Gæst

#60

2015-06-11 18:57

Fordi sygemennesker skal også have en chance for at få godt job bare ikke i så mange timer

Gæst

#61

2015-06-11 19:17

den reform skal bare laves om og det kan kun gå for langsomt

Gæst

#62

2015-06-11 21:44

Jeg er selv syg, på kontanthjælp. :'(

Gæst

#63

2015-06-11 22:53

Som flexjobber er jeg mere taknemmelig end jeg kan forklare, for at have mulighed for at arbejde og yde min del til samfundet, i det omfang det er mulig -Taknemmelig for den livskvalitet det også medfører. Men kampen hertil (og ja det har været en kamp) har været hård og føles urimelig. Vi lever desværre i et samfund hvor man skal helt ned både fysisk og psykisk, før man får en håndsrækning og hjælp. Man møder konstant modstand, af dem der burde hjælpe, pga de regler og paragraffer de er pålagt. Forebyggelse er vejen frem .. I min verden er det indlysende!

Gæst

#64

2015-06-12 05:22

Fordi jeg selv desværre er én af dem der er fanget i dette lorte system der er idag.., har gået hjemme i godt 10 år nu som kronisk smertepatient og har kæmpet med kommunen om og komme i en arbejdsprøvet for og forhåbligt kunne komme i en eller anden form for fleksjob som min ryg vil kunne klare.. Hvorfor skal jeg ik ha lov til og hjælpe til og bidrage til samfundet, med det jeg nu end kan i stedet for og bare sidde derhjemme i sofaen???
Jeg har hele tiden gerne ville ud i job, men ik fået den nødvendige forståelse og hjælp til og nå derhen af kommunen ...

Gæst

#65

2015-06-12 06:22

Jeg er medlem af 3F og betaler kontingent , og så skal klare mig for en kontant hjælp.jeg er ikke selv skyld i mine sygdomme,

Gæst

#66

2015-06-12 11:20

Det er ikke rimeligt at man skal "tæskes" igennem alt mulige fuldstændige forløb, det er hårdt nok i sig selv at være syg,

Gæst

#67

2015-06-12 12:03

Fordi syge mennesker bliver behandlet som om de ikke fejler noget.
Det er ikke til at fatte, at regeringen opfører sig så umenneskeligt, det skal laves om, og det er omgående.
Jeg har en veninde der er meget syg, hun knokler hver dag, hun er totalt ødelagt - hvis dette fortsætter, dør hun snart, hun trænger tilsat få lov til at passe sin sygdom i fred og ro - hun har betalt skat i 37 år, nu må hun få den hjælp hun har brug for og det er at få lov til at være der hjemme og passe sin sygdom, andet er totalt forkert og umenneskeligt.

Gæst

#68

2015-06-12 12:17

Sidder håbløst parkeret på kontanthjælp på 15. år, konstante smerter fra skulder og ned og vil gerne have pension så jeg kan hvile mig og/eller have en lorte dag uden også at have dårlig samvittighed

Gæst

#69

2015-06-13 09:20

Har selv samme problem med at jeg på grund af sygdom, har været "ikke til rådighed på arbejdsmarked" siden 2007.......

Gæst

#70

2015-06-13 11:29

Jeg er selv fanget i dette system, snart i 9. år.

Gæst

#71

2015-06-13 12:19

Man er fanget og i kommunens hænder, så det handler om økonomi